کرونا در ایران؛ هشدار درباره «موج پیشرفته‌تر» بیماری، همزمان با افزایش مبتلایان

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایران در حالی ادامه دارد که مینو محرز، عضو ستاد کرونا، درباره «موج پیشرفته‌تر» کرونا و درگیر شدن تمامی سنین در دوره جدید اوج‌گیری بیماری در کشور هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مینو محرز روز پنج‌شنبه، ۲۳ بهمن، از افزایش ورودی بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: «به طور حتم در اواخر بهمن و اسفند با «موج پیشرفته‌تری» از بیماری روبه‌رو خواهیم شد که بیمارستان‌ها قاعدتا شرایط ناگواری پیدا خواهند کرد.»

خانم محرز به طور دقیق نگفت که منظور او از «موج پیشرفته‌تر» کرونا چیست، اما پیشتر برخی مقامات وزارت بهداشت ایران علاوه بر هشدار درباره افزایش آمار کرونا در ماه‌های پایانی سال، درباره جهش این ویروس در کشور و ایجاد علائم جدید هشدار داده بودند.

خانم محرز همچنین گفت: «در حال حاضر ویروس کرونا کاری با سن و سال ندارد و همه را درگیر می‌کند و حتی برای افرادی که واکسن کرونا را هم تزریق کردند، این ویروس هم‌چنان می‌تواند خطرناک باشد.»

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت ایران در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته ۷۴۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۶۵ نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب آمار رسمی مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نزدیک شد و شمار جان‌باختگان به ۵۸ هزار و ۷۵۱ نفر رسید.

همچنین، به گفته سیما سادات لاری، ۳۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

درستی آمار کرونا در ایران همواره مورد تردید جدی است و منابع گوناگون، از چهره‌های سیاسی داخلی گرفته تا ناظران و کارشناسان مستقل، شمار واقعی مبتلایان و درگذشتگان کووید ۱۹ در ایران را چند برابر آمار رسمی می‌دانند.