افزایش ۱۰ درصدی آمار قربانیان کرونا در ایران

وزارت بهداشت ایران در آخرین گزارش هفتگی که درباره شیوع کرونا در ایران منتشر کرده است، از افزایش ده درصدی قربانیان کرونا در هفته گذشته خبر داده است.

بر اساس این گزارش در هفتاد و نهمین هفته شیوع کرونا در ایران یعنی فاصله زمانی ۲۹ مرداد تا ۴ شهریور، آمار جان‌باختگان این بیماری در مقایسه با هفته پیش از آن، ۱۰.۴ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش همچنین آمده است که با وجود کاهش تعداد شهرهای قرمز، در برخی استان‌ها آمار مرگ‌ومیر روند صعودی داشته و این آمار در استان تهران در هفته گذشته، ۷.۵ درصد افزایش یافته است.

در همین حال نادر توکلی، معاون ستاد کرونای استان تهران روز یک‌شنبه در گفت‌و گو با خبرگزاری ایسنا از تداوم افزایش آمار مرگ‌ومیر در پایتخت خبر داده است.

به گفته آقای نادری، ۲۰ هزار بیمار جدید اخیرا در بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند که تقریبا ۱۵ درصد آنها در بخش‌های ویژه به‌سر می‌برند.

در همین حال بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران در روز شنبه، ششم شهریور، طی یک شبانه‌روز گذشته، ۵۸۱ نفر دیگر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و بیش از ۳۱ هزار بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

بنابر این گزارش، از بین بیماران جدید بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بستری شده و از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور حدود ۸ هزار نفر به دلیل وخامت وضعیت جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

آمار وزارت بهداشت درباره کرونا همواره محل تردید بوده و مسئولان سازمان نظام پزشکی ایران آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را سه تا چهار برابر آمارهای رسمی می‌دانند.