آمار رسمی کرونا در ایران؛ شمار قربانیان از ۱۲۶ هزار نفر گذشت، بازگشایی مراکز آموزشی از آذر

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران در روز شنبه، هشتم آبان، در یک شبانه‌روز گذشته ۱۲۸ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌ و نزدیک به هفت هزار بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۱۲۶ هزار و ۱۲۶ نفر و شمار کل مبتلایان به ۵ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

بنا بر این گزارش، نزدیک به ۱۱۰۰ بیمار جدید از روز گذشته در بیمارستان‌های کشور بستری شده‌ و بیش از ۴ هزار بیمار در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود که سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی عنوان کرده بود.

اعلام رسمی کاهش آمار کرونا از سوی وزارت بهداشت در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای اخیر برخی مقامات بهداشتی و درمانی از «شیب آرام افزایش مراجعان سرپایی» در برخی مراکز درمانی از جمله در تهران خبر داده و آن را از نشانه‌های «پیک ششم» دانسته‌اند.

در همین حال همزمان با انتقادهای گسترده از «بازگشایی‌های عجولانه» به‌ویژه در مورد مدارس، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، روز شنبه گفت که از اوایل ماه آذر می‌توان برای بازگشایی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها اقدام کرد.