آمار رسمی؛ شمار قربانیان از ۱۲۸ هزار گذشت، اجباری شدن واکسن یا تست منفی از آذر

همزمان با افزایش تعداد جان‌باختگان کرونا در شبانه‌روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه، وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که از ابتدای آذر، تزریق واکسن یا انجام دو بار تست کرونا در هفته برای شهروندان اجباری خواهد بود.

وزارت بهداشت ایران روز شنبه، ۲۲ آبان، گزارش داد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۴ نفر دیگر به‌ دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده و طی این مدت، بیش از چهار هزار و ۳۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده‌ است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع جان‌باختگان بر اثر کرونا در ایران به ۱۲۸ هزار و ۴۲ نفر و مجموع کل بیماران مبتلا به این ویروس نیز به ۶ میلیون و ۳۱ هزار و ۵۷۵ نفر رسید.

در همین حال وزارت بهداشت ایران از جمله موارد لازم‌الاجرا در «برنامه مدیریت هوشمند محدودیت‌ها» را که قرار است از ابتدای آذر در کل کشور اجرا شود تزریق واکسن یا ارائه دو بار تست کرونا در هفته از سوی شهروندان در محیط کار، تردد، سفر و سایر فعالیت‌های اجتماعی اعلام کرد.

یک مقام وزارت راه و شهرسازی نیز پیشتر در روز ۱۵ آبان ضمن اشاره به اجرای طرح «قرنطینه هوشمند» از ابتدای ماه آذر گفته بود که تنها کسانی که واکسن زده‌اند یا تست کرونای آن‌ها با مهلت‌‌های ۹۶ و ۷۲ ساعته منفی باشد، می‌توانند سفر کنند.