آمار رسمی کرونا در ایران؛ شمار قربانیان از ۱۳۲ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه، ۲۳ دی، از جان باختن ۳۰ نفر دیگر بر اثر کرونا و شناسایی بیش از دو هزار و ۳۰۰ بیمار جدید در کشور طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که شمار جان‌باختگان و مبتلایان جدید به کرونا در یک شبانه‌روز گذشته در مقایسه با هفته پیش افزایش یافته و بنا بر اعلام سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، آمار مبتلایان به امیکرون در کشور در حال افزایش است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت ایران مجموع جان‌باختگان بر اثر کرونا در ایران به ۱۳۲ هزار و ۲ نفر و مجموع کل بیماران مبتلا به ۶ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۸۱ نفر رسیده است.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده بودند.

پیشتر محمد هاشمی، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، موارد شناسایی‌شده مبتلایان به اُمیکرون در ایران تا روز چهارشنبه، ۲۲ دی را ۷۳۳ نفر اعلام کرده بود.

آقای هاشمی در توییتی که در این باره منتشر کرد از استان هرمزگان با ۱۲۲ نفر، تهران با ۱۱۷ نفر و خراسان رضوی با ۱۱۲ نفر به ‌عنوان استان‌هایی با بیشترین موارد ابتلا به سویه اخیر کرونا نام برده است.