آمار رسمی کرونا در ایران؛ ۲۶ درصد از جمعیت واکسن نزده‌اند

بنا بر اعلام سخنگوی ستاد کرونا، ۲۶ درصد از جمعیت کشور تاکنون هیچ واکسنی نزده‌ و تنها ۳۰ درصد جمعیت هدف، سه دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، عباس شیراوژن روز شنبه، ۲۱ اسفند، ضمن اعلام این خبر، درباره وضعیت کرونا در کشور گفت که با وجود کاهش آمار ابتلا و بستری، شمار جان‌باختگان روند نزولی نداشته است.

شمار قابل توجه افراد واکسن‌نزده در ایران که بخشی از آن شامل کودکان می‌شود، در حالی است که برخی کارشناسان درباره شکل‌گیری «پیک هفتم» کرونا در هفته‌های پس از تعطیلات نوروز هشدار داده‌اند.

در همین حال وزارت بهداشت ایران روز شنبه از جان باختن ۱۲۰ نفر و شناسایی نزدیک بیش از دو هزار بیمار جدید در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، از مجموع بیماران شناسایی‌شده در یک شبانه‌روز گذشته حدود ۵۴۳ نفر بستری شده‌اند و از مجموع بیماران بستری‌شده به دلیل ابتلا به کرونا در کشور نزدیک به سه‌ هزار نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها به‌ سر می‌برند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۳۸ هزار و ۸۳۱ نفر و مجموع کل بیماران به ۷ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۷۶۳ نفر رسیده است.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.