حریرچی: شرایط بیمارستانی آمادگی برگشت بحران کرونا را ندارد

معاون کل وزیر بهداشت ایران ضمن هشدار درباره احتمال بروز موج چهارم کرونا در بهمن‌ماه گفت که بیمارستان‌های کشور «آمادگی برگشت بحران کرونا را ندارد».

ایرج حریرچی روز پنج‌شنبه، ۲۵ دی‌ماه، با اشاره به شرایط سخت کادر درمان در یک سال گذشته گفت: «وقتی خیل مردم مراعات نکنند و مسافرت بروند، در این شرایط نباید انتظار داشته باشیم کادر درمان ازخودگذشتگی کند.»

گرچه آقای حریرچی در این گفت‌وگو به مشکلات معیشتی کادر درمان اشاره نکرد،‌ کادر درمان بیمارستان‌های ایران به‌ویژه پرستاران در ماه‌های گذشته در خصوص وضعیت معیشتی خود نیز معترض بوده‌اند.

اعضای شورای عالی و روسای هیئت مدیره‌های نظام پرستاری سراسر کشور، هفتم آذرماه امسال در نامه‌ای به رئیس جمهور در مورد گسترش اعتراضات و نارضایتی‌ در بین پرستاران بنا به دلایلی چون «کمبود نیرو، کاهش در پرداخت‌ها، عدم تحقق کامل فوق‌العاده ویژه و نبود ایمنی شغلی» هشدار داده بودند.

شماری از پرستاران بیمارستان میلاد تهران در اعتراض به وضعیت معیشتی و عدم افزایش دستمزد خود در سال ۹۹ روز سه‌شنبه،‌ ۲۳ دی‌ماه در مقابل ورودی‌های این بیمارستان تجمع کردند.

پیشتر هم چند تجمع اعتراضی دیگر از سوی پرستاران در نقاط مختلف ایران برگزار شده بود. از جمله جمعی از پرستاران بیمارستان‌های اهواز و چند شهر دیگر خوزستان در اواسط دی‌ماه در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا، جلوی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش رئیس سازمان نظام پرستاری تا اواخر آذرماه ۶۰ هزار پرستار در ایران به کرونا مبتلا شده و حدود ۱۰۰ نفر از آنها به دلیل این بیماری جان باخته‌اند.