مردم ایران در هفته پایانی تابستان رکورد سفر جاده‌ای را شکستند

بنا بر اعلام مرکز مدیریت راه‌های ایران، سفرهای جاده‌ای در هفته پایانی تابستان به بالاترین میزان از ابتدای سال جاری رسید.

بنا بر این گزارش، متوسط تردد بین استانی در فاصله ۲۶ شهریور تا اول مهر، به یک میلیون و ۹۱۷ هزار و ۹۸۹ وسیله نقلیه رسید که نسبت به مدت مشابه در هفته قبل از این گزارش پنج درصد و در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته چهار درصد افزایش داشت.

در این گزارش همچنین آمده است که خودروهای تهران و البرز از پلاک‌های غیر بومی کشور سهمی بیش از ۲۰ درصد داشته و پس از آن خودروهای با پلاک استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رکوردشکنی آمار سفر در روزهای پایانی تابستان در حالی اتفاق افتاده که ستاد کرونا از ماه‌ها پیش اعلام کرده بود که تردد با خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز جریمه یک میلیون تومانی و سفر به شهرهای نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار را به همراه خواهد داشت.

از اواخر تیر امسال با افزایش آمار کرونا، «پیک پنجم» کرونا در ایران آغاز شد. در این دوره رکوردهای تازه‌ای از آمار کرونا ثبت شد و شمار روزانه جان‌باختگان به بیش از ۷۰۰ نفر و آمار مبتلایان به بیش از ۴۰ هزار نفر در روز هم رسید.

بسیاری از مسئولان بهداشتی تعطیلات چند روزه در تهران و موج سفرها در ابتدای مرداد را عامل شدت دوباره بحران کرونا در استان‌های شمالی اعلام کرده بودند.

افزایش آمار سفرها در روزهای پایانی تابستان در حالی رخ داده که با وجود کاهش نسبی آمار کرونا بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت در هفته‌های گذشته برخی مسئولان درمانی و متخصصان درباره «پیک ششم» کرونا در پی احتمال شیوع گونه‌های جدید ویروس در پاییز هشدار داده بودند.

در روزهای گذشته متوسط آمار روزانه جان‌باختگان در کشور به ۳۰۰ نفر و شمار مبتلایان به طور میانگین به ۱۵ هزار نفر رسیده است که هم‌چنان آمار بالایی است.