آمار رسمی کرونا در ایران؛ هشدار درباره بالا رفتن دوباره آمار قربانیان در اسفند

همزمان با افزایش دوباره موارد روزانه ابتلا به کرونا، شماری از کارشناسان درباره پنج رقمی شدن شمار روزانه مبتلایان به کرونا در روزهای آینده و بالا رفتن دوباره آمار جان‌باختگان در ماه اسفند هشدار داده‌اند.

وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه، ۳۰ دی، از جان باختن ۲۰ نفر دیگر بر اثر کرونا و ابتلای بیش از ۴۶۰۰ نفر در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، مجموع جان‌باختگان بر اثر کرونا در ایران ۱۳۲ هزار و ۱۵۲ نفر و مجموع کل بیماران مبتلا به ۶ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۵۶۷ نفر رسیده است.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده بودند.

در همین حال مسعود یونسیان، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، روز پنج‌شنبه با اشاره به افزایش محسوس آمار مبتلایان طی دو هفته گذشته به روزنامه همشهری گفت که در صورت تداوم این وضعیت به‌زودی تعداد بیماران جدید روزانه، ۵ رقمی می‌شود.

علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح‌ دانشوری هم در این باره گفته که ممکن است کشور در ماه اسفند با پیک جدیدی از بیماری مواجه شود که حتی شمار مرگ‌ها را بالا ببرد.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران، روز چهارشنبه، ۲۹ دی از «غالب شدن» سویه امیکرون در این استان خبر داده و گفته بود که نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ درصد موارد ابتلا در تهران اُمیکرون است.