آمار رسمی کرونا در ایران؛ شناسایی بیشترین مبتلایان به امیکرون در نیمه غربی کشور

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران در روز شنبه، دوم بهمن، آمار جان‌باختگان کرونا در یک شبانه‌روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه پیش از آن افزایش و شمار مبتلایان جدید در این بازه زمانی کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ نفر دیگر در ایران بر اثر کرونا جان باختند و بیش از ۳۵۰۰ بیمار جدید نیز شناسایی شده‌اند.

به این ترتیب مجموع جان‌باختگان بر اثر کرونا در ایران به ۱۳۲ هزار و ۲۰۲ نفر و مجموع کل بیماران مبتلا به ۶ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌اند.

در همین حال وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲ هزار و ۶۰۹ بیمار مبتلا به امیکرون در کشور خبر داده و اعلام کرده تنها در یک روز ۳۰۳ مورد ابتلا جدید به این ویروس گزارش شده است.

به گزارش روزنامه همشهری و بر اساس اعلام وزارت بهداشت شهرهای واقع در نیمه غربی کشور از جمله اصفهان با ۱۳۵ مورد ابتلای جدید، شیراز با ۶۲ مورد، البرز با ۲۷ مورد و زنجان با ۱۷ مورد، بیشترین آمار شناسایی کرونای امیکرون در ۲۴ ساعت اخیر را به‌ خود اختصاص داده‌اند.

آمار مبتلایان به امیکرون در حالی اعلام می‌شود که مسئولان وزارت بهداشت بارها اعلام کرده‌اند که کیت‌های تشخیص این سویه در مراکز درمانی محدود است و با توجه به سرایت‌پذیری بالای آن آمار واقعی مبتلایان به این سویه جدید بسیار بیش از موارد شناسایی‌شده است.