کرونا در ایران؛ آمار جان‌باختگان به ۶۰ هزار نفر نزدیک شد

سخنگوی وزارت بهداشت روز پنج‌شنبه، هفتم اسفند، از شناسایی هشت‌ هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا کرونا و جان باختن ۹۴ نفر دیگر بر اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به این ترتیب آمار رسمی کل مبتلایان به کرونا تا امروز به یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۸۱ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۵۹ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری، سه ‌هزار و ۷۱۲ بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها به سر می‌برند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی برآورد کرده بود.

به گزارش خانم لاری، در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. بنا بر این گزارش شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه که در وضعیت قرمز قرار دارند، همگی در استان خوزستان واقع شده‌اند.

در همین حال جانشین پلیس راهور ناجا از تداوم ممنوعیت سفر به چهار استان و هفت شهر مقصد گردشگردی خبر داد.

به گفته تیمور حسینی در روز پنج‌شنبه، امکان مسافرت به سمت خوزستان یا خروج از آن وجود ندارد و سفر به سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان نیز ممنوع است.

آقای حسینی همچنین از ادامه ممنوعیت سفر به شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم خبر داد.