کرونا در ایران؛ شناسایی ویروس جهش‌یافته در ۲۸ استان، وضعیت شکننده در سراسر کشور

خرید شب عید در خیابان انقلاب تهران

سخنگوی وزارت بهداشت، روز شنبه، ۲۳ اسفندماه، از جان باختن ۷۳ نفر و شناسایی نزدیک به هشت‌ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا طی یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به این ترتیب مجموع قربانیان کووید ۱۹ در کشور به ۶۱ هزار و ۱۴۲ نفر و مجموع کل بیماران به یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۶۰ نفر نفر رسید.

به گزارش سیما لاری، سه هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس برآوردهای سازمان نظام پزشکی ایران، شمار قربانیان کرونا در کشور دست‌کم سه تا چهار برابر آمار رسمی است که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

بازار دست‌فروش‌ها در خیابان طالقانی تهران

در همین حال علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه از شناسایی ویروس جهش‌یافته در ۲۸ استان کشور خبر داد و وضعیت کرونا در کشور را «شکننده» توصیف کرد.

در همین زمینه حسن روحانی، رئیس جمهور، هم روز شنبه هشدار داد:‌ «خطر موج چهارم منتفی نیست و وجود دارد، تا حالا تلاش و مراقبت شده و وارد این موج در کشور نشدیم، اما هر لحظه ممکن است این خطر پیش بیاید.»

با وجود ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و هشدار مقامات وزارت بهداشت ایران درباره بحران کرونا در پی سفرهای نوروزی، گزارش‌های غیررسمی از آغاز سفرها حتی به مقصد استان‌های شمالی کشور که چند ماهی است در وضعیت قرمز به سر می‌برد، خبر می‌دهد.

در همین حال عکس‌هایی که از بازارها و خیابان‌های اصلی شهرها منتشر می‌شود حکایت از آن دارد که مردم چندان به رعایت پروتکل‌ها توجه ندارند.