حریرچی: ۲۰ درصد افراد مبتلا به کرونا قرنطینه را رعایت نمی‌کنند

بنا بر اعلام معاون کل وزارت بهداشت در روز پنج‌شنبه، ۱۵ آبان، ۲۰ درصد افرادی که در ایران تست کرونا می‌دهند و نتیجه مثبت دریافت می‌کنند قرنطینه را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حریرچی با انتقاد از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی شهروندان گفت: «از مجموع ۱۵ هزار تست مثبت، مشخص شد که ۲۰ درصد آنها در قرنطینه نمی‌مانند.»

او با تاکید بر لزوم تعطیلی دو هفته‌ای در سطوح دو، سه و چهارِ رده‌های شغلی اظهار داشت: «تعطیلی نباید به این شکل باشد که افراد سر کار نروند، اما در عوض پاساژگردی کنند.»

پیش از این برای افزایش میزان مشارکت شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا جریمه‌هایی از سوی دولت اعلام شده بود.

حسن روحانی، ۱۹ مهرماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا جریمه افرادی که بیماری خود را اعلام نکنند، ۲۰۰ هزار تومان و افرادی که از ماسک استفاده نکنند را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

آقای حریرچی روز ۷ آبان از افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور برای مقابله با ویروس کرونا از ۴۲ به ۵۵ درصد خبر داده، اما گفته بود «تا زمانی که این مهم به مرز ۸۰ درصد نرسد، مقابله با انتشار ویروس کرونا فایده ‌‌ای ندارد.»

برخی کارشناسان و مسئولان درباره افزایش آمار جان‌باختگان و بیماران ناشی از کرونا در هفته‌های آینده در صورت تداوم وضع موجود هشدار داده‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ایران تاکنون ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر جان خود را بر اثر کرونا در ایران از دست داده‌اند. این در حالی است که به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، آمار مرگ‌ومیر «حداقل سه برابر آماری» است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.