شمار قربانیان کووید ۱۹ در ایران از مرز ۴۶ هزار نفر گذشت

بر مبنای آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت که روزانه اعلام می‌کند، ۴۶۹ بیمار دیگر طی یک شبانه‌روز گذشته جان خود را بر اثر کووید ۱۹ از دست داده‌اند. با این حساب شمار جان‌باختگان در ایران از مرز ۴۶ هزار نفر گذشت.

به گزارش ایسنا، سیما سادات لاری روز چهارشنبه، ۵ آذر، اعلام کرد که طی یک شبانه‌روز گذشته، ۱۳ هزار و ۸۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و از میان آن‌ها دو هزار و ۳۷۰ نفر بستری شده‌اند.

به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به ۸۹۴ هزار و ۳۸۵ نفر رسید که از میان آن‌ها ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، پنج‌هزار و ۸۳۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران با وجود تردیدهای منابع مستقل در درستی آمار دولتی، به طور روزانه آمار ابتلا و مرگ کرونا در ایران را اعلام می‌کنند.

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، پیش از این آمار واقعی مرگ و میر و مبتلایان کرونا در ایران را سه برابر آمار رسمی وزارت بهداشت اعلام کرد.

در همین حال فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران امروز با بیان این‌که شرایط بحرانی و قرمز تهران کماکان پابرجا است، گفت: «متاسفانه نقض قرنطینه توسط افرادی که نتیجه آزمایش آنها مثبت است، همچنان در تهران در حال انجام است.»

این در حالی است که بر اساس ویدئوهای منتشرشده شهروندان در فضای مجازی تعداد زیادی از شهروندان در تهران و برخی شهرهای دیگر طی روزهای گذشته برای خرید مرغ و گوشت به نرخ دولتی در بازارهای روز و تره‌بار صف‌های طولانی تشکیل داده‌اند.

وزیر بهداشت ایران امروز در واکنش به این موضوع خواستار رسیدگی سریع مسئولان مربوطه شد.

سعید نمکی ازدحام شهروندان را موجب به هم ریختن تمام برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد.

بنا بر آخرین گزارش رسمی وزارت بهداشت و درمان، در حال حاضر به جز استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان که در وضعیت «نارنجی و زرد» قرار دارند، ۲۷ استان دیگر کشور در وضعیت «قرمز» به‌ سر می‌برند.