میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران کمتر از میانگین کشوری است

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ایران با اشاره به این که میزان رعایت پروتکل‌ها در پایتخت کمتر از میانگین کشوری است، از تداوم محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی از جمله تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن فرهادی روز جمعه، ۲۱ آذرماه، وضعیت کرونا در تهران را همچنان «نارنجی» اعلام کرد و گفت که همان محدودیت‌های سه هفته پیش در هفته چهارم هم در پایتخت اعمال خواهد شد.

به گفته آقای فرهادی، میزان رعایت پروتکل‌ها در برخی مناطق کشور به ۹۰ درصد رسید، اما در تهران کمتر از میانگین کشوری است.

او همچنین از اجرای ۶۰ درصدی محدودیت‌ها در دو هفته اول آغاز آن خبر داد و گفت که این میزان در هفته سوم به ۴۰ درصد رسیده است.

به دنبال بحرانی شدن وضعیت کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت از اول آذر محدودیت‌های بیشتری از جمله ممنوعیت تردد بین شهری، محدودیت تردد شبانه، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک‌سوم کارکنان در ادارات را حداقل برای دو هفته اعمال کند.

بر اساس گزارش‌ها به تدریج از حساسیت‌ها بر نحوه اجرای این طرح کاسته شد و شواهد حکایت از گشایش دوباره بسیاری از مراکز خرید و ازدحام جمعیت در مراکز مختلف پایتخت، به‌ویژه وسایل حمل و نقل عمومی دارد.

پیش‌بینی می‌شود همزمان با آغاز فصل زمستان در صورت ادامه کاهش محدودیت‌ها و افزایش ترددها آمار کرونا در ایران به‌ویژه در پایتخت دوباره اوج گیرد.