زالی: زنگ خطر جدی برای تهران در صورت ادامه روند افزایش ابتلا به کرونا

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران ضمن اشاره به خیز ملایم کرونا در پایتخت گفت: «اگر این روند افزایشی در ۴۸ ساعت آتی ادامه یابد می‌تواند زنگ خطر جدی برای تهران باشد.»

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی روز پنج‌شنبه، ۲۵ دی‌ماه، در حالی که افزایش مراجعان سرپایی بخش‌های درمانی را زودرس‌ترین علامت افزایش شیوع بیماری کرونا برشمرد از افزایش ۶.۷ درصدی مراجعه به بخش‌های درمانی در شبانه‌روز گذشته در تهران خبر داد.

مقامات وزارت بهداشت ایران از اواخر آذرماه همواره اعلام کرده‌اند که روند بیماری کرونا رو به کاهش گذاشته است.

وزیر بهداشت ایران هم روز پنج‌شنبه با تایید افزایش مراجعه بیماران سرپایی درباره خیز جدید کرونا در بهمن و اسفند هشدار داد.

سعید نمکی با بیان این که موج و شدت خیز جدید کرونا بیشتر خواهد بود گفت که نگرانیم که دوباره با عادی‌انگاری به تله اردیبهشت و خرداد بیفتیم.

مقامات وزارت بهداشت ایران در خردادماه با افزایش آمار کرونا از موج دوم این بیماری در کشور خبر دادند.

افزایش نگرانی‌ها از موج چهارم کرونا در ایران با ورود ویروس جهش‌یافته به کشور افزایش یافته است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران، تاکنون پنج نفر به ویروس جدید مبتلا شده‌اند، در حالی که آمار ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت همواره مورد تردید مقام‌های سازمان نظام پزشکی ایران و کارشناسان قرار گرفته است.

بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، کسانی که به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا می‌شوند به طور متوسط آن را به ۱.۵ نفر انتقال می‌دهند، حال آن که این میزان در مورد ویروس قبلی کرونا ۱.۱ نفر بود.