با وجود افزایش ابتلا به کرونا در تهران، مراسم «اجتماع فاطمیون» برگزار می‌شود

شهردار منطقه ۱۵ تهران روز پنج‌شنبه در حالی از برگزاری اجتماع فاطمیون همزمان با سالروز مرگ دختر پیامبر اسلام خبر داد که پیشتر استاندار تهران برگزاری هرگونه مراسمی را به این مناسبت ممنوع اعلام کرده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی استرابی، شهردار منطقه ۱۵ تهران، روز پنج‌شنبه، ۲۵ دی‌ماه، اعلام کرد که این اجتماع طبق سنوات گذشته روز یک‌شنبه ۲۸ دی‌ماه «با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی» در میدان شوش برگزار می‌شود.

آقای استرابی درباره دریافت مجوز برای برگزاری این مراسم و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در این اجتماع توضیحی نداد.

این در حالی است که انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، پیشتر در واکنش به درخواست‌ها برای برگزاری مراسم به مناسبت سالروز مرگ دختر پیامبر اسلام اعلام کرده بود که با توجه شکننده بودن شرایط کرونا در کشور طبق مصوبه ستاد ملی کرونا برگزاری هر نوع تجمع در مناسبت‌های مختلف ممنوع است و مراسم‌ها باید به شکل مجازی برگزار شود.

برگزاری یک مراسم مذهبی موسوم به «جشن مردمی عید بیعت» در اوایل آبان‌ماه با حضور هزاران نفر در ورزشگاه امام رضا مشهد با واکنش‌های بسیاری از جمله از سوی برخی مقامات روبه‌رو شد.

معاون اول رئیس جمهور در واکنش به برگزاری این مراسم آن را «حرکت غیرمسئولانه و خطرزا» نامید و به وزیر کشور دستور داد که با عوامل تشکیل اجتماع استادیوم مشهد «برخورد قانونی» شود.

درباره برخورد قانونی با عوامل اجتماع مذکور تاکنون گزارشی منتشر نشده است.

با وجود اعلام رسمی روند کاهشی آمار کرونا در ایران از اواخر آذرماه تاکنون، وزیر بهداشت ایران در روزهای گذشته درباره موج چهارم کرونا در بهمن‌ماه به دلیل عادی‌انگاری و ساده‌انگاری هشدار داده است.