افزایش حدود دوبرابری تصادف و تلفات جاده‌ای در مازندران در نوروز ۱۴۰۰

رئیس پلیس راه مازندران از افزایش سه برابری ورود خودروها و افزایش ۴۷ درصدی تصادف جاده‌ای در محورهای مواصلاتی این استان در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا قدمی روز پنج‌شنبه، پنجم فروردین، با اشاره به جان باختن ۱۴ نفر بر اثر تصادفات در جاده‌های مازندران گفت که این آمار استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۵۵ درصد افزایش یافته است.

آقای قدمی بیشترین علت این تصادفات را «خطای انسانی» و «عدم رعایت نکات قانونی و ایمنی» اعلام کرد.

رئیس پلیس راه مازندران پیشتر روز اول فروردین‌ماه گفته بود که تردد خودروها در محورهای منتهی به این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

در هفته‌های گذشته مقام‌های وزارت بهداشت ایران ضمن هشدار درباره شیوع گسترده کرونا، بارها خواستار ممنوعیت سفر در ایام نوروز شده بودند، با این حال ستاد ملی مقابله با کرونا تمهیدات سخت‌گیرانه‌ای برای مدیریت تردد شهروندان و ممانعت از سفرهای نوروزی اتخاذ نکرد و بسیاری از مقام‌های دولتی از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور تنها به توصیه و خواهش از مردم برای ماندن در خانه‌ اکتفا کرده‌اند.

بر اساس آخرین اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا در روز پنج‌شنبه، سفر «به» و «از» ۵۹ شهر قرمز و نارنجی در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع شده است.

در این اطلاعیه آمده است که ۱۷ شهرستان در حال حاضر در وضعیت قرمز و ۴۲ شهر نارنجی هستند و رنگ آنها تغییر نخواهد کرد، اما احتمال افزایش شهرهای قرمز و نارنجی وجود دارد.

در حال حاضر ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و به ترتیب یک میلیون و۵۰۰ هزار تومان جریمه به دنبال خواهد داشت.