کاهش آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به «۵۳ نفر»

وزارت بهداشت ایران روز جمعه، ۲۲ اسفندماه، از شناسایی بیش از هشت‌ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا طی یک شبانه‌روز گذشته و در عین حال کاهش تعداد قربانیان به پایین‌ترین سطح در چند ماه گذشته خبر داد.

رسانه‌های ایران روز جمعه به نقل از سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، گزارش دادند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و هشت هزار و ۸۸ بیمار جدید مبتلا به این ویروس در کشور شناسایی شدند.

به این ترتیب مجموع قربانیان کووید ۱۹ در کشور به ۶۱ هزار و ۶۹ نفر و مجموع کل بیماران به یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۵۸۸ نفر رسید.

به گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، سه هزار و ۸۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس برآوردهای سازمان نظام پزشکی ایران، شمار قربانیان کرونا در کشور دست‌کم سه تا چهار برابر آمار رسمی است که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

در همین حال نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا استان تهران روز جمعه با اشاره به این که آمار بستری افراد زیر ۱۰ سال در پایتخت در ماه‌های گذشته کمتر از یک درصد بوده گفت که این آمار در اسفندماه به ۱۱ درصد رسیده است و دلیل آن را مرتبط با شیوع ویروس جهش‌یافته در پایتخت عنوان کرد.

آقای توکلی همچنین با هشدار درباره آثار سفرها و عدم رعایت پروتکل‌ها در خریدهای نوروزی گفت که پیامدهای این موضوع از هفته سوم فروردین‌ماه آشکار خواهد شد.

به دنبال موافقت ستاد ملی مقابله با سفرهای نوروزی به مقاصد شهرهای زرد و نارنجی و احتمال سفر بسیاری از شهروندان به مناطق قرمز شمال و جنوب کشور، بسیاری از مقامات وزارت بهداشت ایران در روزهای اخیر درباره اوج‌گیری کرونا به‌ویژه با توجه به شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته در سراسر کشور هشدار داده‌اند.