ستاد کرونای تهران: آمار مرگ‌ و میر در گروه سنی ۳۰ تا ۵۰ سال دو برابر شده است

معاون ستاد کرونای تهران می‌گوید که آمار مرگ‌ و میر در گروه‌های سنی بالا کاهش،‌ اما در گروه‌های سنی پایین به دلیل تزریق نکردن واکسن، دو برابر افزایش داشته است.

نادر توکلی روز شنبه، ۳۰ مرداد، در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی با اشاره به این که پیش از این بیشترین آمار مرگ‌ و میر به افراد بالای ۶۰ سال تعلق داشت، گفت در حال حاضر به دلیل واکسیناسیون افراد مسن، این آمار در طیف‌های سنی بالاتر ۵۰ درصد کاهش یافته، اما مرگ‌‌ و میر در سنین بین ۳۰ تا ۵۰ سال به دو برابر رسیده است.

آقای توکلی همچنین گفت: «تهران هم‌چنان در نقطه اوج بیماری است و کماکان آمار روزانه بستری بیش از دو هزار و پذیرش بیماران سرپایی حدود ۲۰ هزار نفر در روز است.»

معاون ستاد کرونای تهران ضمن اشاره به مرگ ۱۳۰ نفر در روز جمعه، ۲۹ مرداد از بستری بیش از ۱۰ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های پایتخت خبر داد.

بر اساس اظهارات این عضو ستاد کرونای پایتخت مبنی بر مداوای درصد زیادی از بیماران کرونایی در منزل، همچنین دقت ۶۰ درصدی تست پی‌سی‌آر در سویه دلتا می‌توان پیش‌بینی کرد که آمار واقعی مبتلایان بسیار بیش از آمارهای رسمی است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران، چندی پیش در یک مصاحبه‌ تلویزیونی با اشاره به ثبت ۲۳۰ هزار تست مثبت کرونا در یک هفته و با در نظر گرفتن افرادی که تست نمی‌دهند، احتمال داده بود که روزانه تا ۲۲۰ هزار نفر از مردم در ایران به کووید ۱۹ مبتلا ‌شوند.

همزمان با کاهش نسبی آمار کرونا در یکی دو روز گذشته، برخی مسئولان درمانی از احتمال پشت سر گذاشتن «پیک پنجم» خبر می‌دهند، با این حال برخی دیگر می‌گویند که با توجه به برگزاری بدون محدودیت مراسم عاشورا و تاسوعا در نقاط مختلف کشور، پیامدهای این تجمعات در روزهای آینده مشخص خواهد شد.