آمار رسمی کرونا در ایران؛ آمار جان‌باختگان از ۱۲۵ هزار نفر گذشت

همزمان با تایید بروز نشانه‌های «پیک ششم» کرونا در ایران، رئیس جمهور ایران می‌گوید که نباید اجازه داد این موج مانند موج پنجم کشور را «غافلگیر» کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رئیسی روز شنبه، اول آبان در سخنانی در جلسه ستاد کرونا، وزارت بهداشت را به‌ عنوان مسئول «رصد وضع کشور» اعلام کرد و بدون اشاره به جزئیات گفت که باید با اقدامات و آمادگی‌های لازم از «تکرار مشکلات کشور در مواجهه با موج پنجم کرونا» جلوگیری کنیم.

در حالی که برخی مسئولان بهداشتی استانی و نمایندگان مجلس از آغاز «پیک ششم» کرونا در کشور خبر می‌دهند، وزارت بهداشت و ستاد کرونا تاکنون به‌طور رسمی این موضوع را اعلام نکرده‌اند.

علی زینی وند، استاندار کرمان نیز روز شنبه با اشاره به گزارش افزایش مراجعان سرپایی کرونا در بیشتر نقاط کشور و صعود دوباره آمار بستری در تهران از بروز موج جدید کرونا در کشور خبر داده است.

در همین حال وزارت بهداشت ایران از افزایش شهرهای قرمز و نارنجی خبر داده است.

با این حال در گزارش این وزارتخانه در روز شنبه، اول آبان آمار کرونا کمتر از روزهای گذشته است.

بر اساس این گزارش در یک شبانه‌روز گذشته، ۱۲۴ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و بیش از هفت‌هزار بیمار جدید نیز شناسایی شده‌اند.

بر این اساس، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۲۵ هزار و ۵۲ و شمار کل مبتلایان به ۵ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۶۷۰ نفر رسیده است.

آمار رسمی کرونا در حالی به صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود که سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی عنوان کرده بود.