هشدار درباره افزایش ابتلا به کرونا در بین کودکان و نوجوانان با سویه دلتا

مقامات درمانی ایران در پی شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته موسوم به دلتا، در خصوص افزایش موارد بیماری در نوجوانان و ابتلای سالمندان با وجود تزریق واکسن کرونا هشدار دادند.

در گزارشی که خبرگزاری مهر روز جمعه، ۱۸ تیرماه منتشر کرده، بابک عشرتی، معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که آمار مبتلایان به کرونا در سنین ۵ تا ۱۷ سال از فروردین تا آذر ۹۹ بسیار کم بوده، گفته است که آمار ابتلای این گروه سنی در دو سه هفته گذشته افزایش یافته است.

تاکنون آمار دقیقی از میزان افزایش بیماری کرونا در پی شیوع ویروس نسبتا جدید موسوم به «دلتا» در بین نوجوانان در ایران منتشر نشده است.

مسعود مردانی، عضو ستاد مقابله با کرونا روز سه‌شنبه گفته بود که این ویروس برخلاف کرونای چینی، بیش از بزرگسالان، کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند و علائم آن نیز در این گروه جمعیتی شدیدتر است.

در همین حال محمدرضا صالحی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا نیز به سالمندان حتی آن‌هایی که واکسن زده‌اند هشدار داد با توجه به نامشخص بودن میزان اثرپذیری واکسن بر سویه جدید ویروس «گول نخورند و در خانه بمانند».

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، سویه جدید «دلتا» که خاستگاه آن هند است از ترکیب جهش‌های ویروس کرونا در هند و بریتانیا به وجود آمده و از قدرت سرایت‌پذیری بالاتر و میزان کشندگی بیشتری برخوردار است.

همزمان با خیز دوباره کرونا در ایران که مقامات وزارت بهداشت تحت عنوان «موج پنجم» از آن نام می‌برند، آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در کشور طی هفته‌های گذشته، روند افزایشی یافته است.

وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه، از شناسایی بیش از ۲۳ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور طی یک‌ شبانه‌روز خبر داده بود.