آمار روزانه قربانیان کرونا در تهران «سه برابر» شده است

هم‌زمان با اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا در پایتخت، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از سه برابر شدن آمار قربانیان کرونا گذشته در تهران طی روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید خال، روز دوشنبه، ۱۶ فرودین ماه گفت که در سه روز گذشته همزمان با پایان تعطیلات نوروز، آمار روزانه فوت‌شدگان در تهران از ۲۰ به ۶۰ نفر رسیده است.

نادر توکلی، معاون ستاد مدیریت کرونا در تهران هم روز دوشنبه گفت که تعداد موارد بستری بیماران کرونا در این مدت دو برابر شده و از حدود ۳۰۰ به حدود ۶۰۰ نفر رسیده است.

به گفته آقای توکلی در حال حاضر روزانه حدودا ۵۷۰۰ مورد مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران اتفاق می‌افتد که از میان آن‌ها هزار نفر بستری می‌شوند.

در همین حال حجت نظری، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از مقصر دانستن مردم در افزایش آمار کرونا گفت برخی از مسئولان به دنبال القای آن هستند که بگوید فقط مردم «غیرعادی» بودند که کرونا به «پیک چهارم» خود رسیده است.

پیشتر برخی کارشناسان و مقامات وزارت بهداشت درباره عادی‌انگاری و ساده‌پنداری کرونا از سوی مسئولان هشدار داده و برخی منتقدان ارائه آمار پایین و غیرواقعی را موجب کاهش حساسیت شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرده بودند.

در تازه‌ترین آمار رسمی، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه، ۱۶ فروردین از جان باختن ۱۷۲ بیمار جدید و شناسایی نزدیک به ۱۴ هزار مبتلای دیگر به کرونا در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به این ترتیب آمار رسمی بیماران کووید ۱۹ در ایران به حدود یک میلیون و ۹۴۶ هزار نفر و تعداد کل جان‌باختگان به ۶۳ هزار و ۳۳۲ نفر رسید.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران در حالی به طور روزانه آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را بدون ارائه آمار تفکیکی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند که تردیدهای جدی نسبت به درستی این آمار وجود دارد و سازمان نظام پزشکی ایران آمار قربانیان را سه تا چهار برابر آمار رسمی برآورد کرده است.