واکنش سازمان بهشت زهرا به خبر واکسیناسیون خارج از نوبت: فردی که واکسن زد،‌ مشاور ما بود

عکس از آرشیو

سازمان بهشت زهرا در واکنش به انتقادها از تزریق واکسن خارج از نوبت از سهمیه کارکنان این سازمان به افراد غیر، انتشار این مطالب را «انحرافی» خواند.

روابط عمومی سازمان بهشت زهرا روز دوشنبه، ۲۵ اسفندماه درباره انتشار عکس فردی از سوی برخی کانال‌های تلگرامی و ادعای دریافت واکسن خارج از نوبت، گفت آقای «ح.ن» از «نیروهای قدیمی و شناخته شده شهرداری و مشاور سازمان بهشت زهرا» است.

در روزهای اخیر برخی کانال‌های تلگرامی عکسی را منتشر کردند که در آن مردی که شاغل در یکی مناطق شهرداری تهران معرفی ‌می‌شود، در حال دریافت واکسن کرونا دیده می‌شود.

بر اساس این گزارش‌ها، این فرد از سهمیه واکسن کرونا به تطهیرکنندگان بهشت زهرا استفاده کرده است.

همزمان با آغاز واکسیناسیون کرونا با اولویت کادر درمان و گروه‌های شغلی آسیب‌پذیر در برابر کرونا، گزارش‌هایی از تزریق خارج از نوبت این واکسن در هفته‌های گذشته منتشر شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هم امروز بر «لزوم شفاف‌سازی وزارت بهداشت در زمینه روند واکسیناسیون براساس اولویت‌های تعیین شده در سند ملی» تاکید کرد.

در همین حال سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا، در گفت‌وگویی که امروز در روزنامه همشهری منتشر شده، میانگین آمار روزانه متوفیان در پایتخت را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت که قبل از بحران کرونا این آمار به طور متوسط روزانه ۲۰۰ نفر بوده است.

بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت، تاکنون ۶۱ هزار ۳۳۰ نفر در ایران به علت ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و مجموع کل بیماران به یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت در تازه‌ترین آمار در روز دوشنبه، ۲۵ اسفند، از جان باختن ۱۰۰ نفر و شناسایی نزدیک به هشت هزار جدید مبتلا به کرونا طی یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

بر اساس برآوردهای سازمان نظام پزشکی ایران، شمار قربانیان کرونا در کشور دست‌کم سه تا چهار برابر آمار رسمی است که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.