تعطیلی ده روزه هنوز به تصویب ستاد ملی کرونا «نرسیده است»

حجت‌الله غلامی، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت که پیشنهاد تعطیلی ۱۰ روزه کشور هنوز به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا نرسیده است.

حجت‌الله غلامی روز جمعه، ۲۰ فروردین، به خبرگزاری ایسنا گفت که تعطیلی ۱۰ روزه کشور تنها به عنوان «پیشنهاد» به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده و تا زمانی که این ستاد این موضوع را مصوب نکند، هر کسی حرفی در این باره بزند، «نظر شخصی خودش را گفته است».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در یک گفت‌وگوی زنده خبری در شامگاه پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین، از تعطیلی دوهفته‌ای شهرهای قرمز از روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه خبر داده بود.

حسین قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد کرونا هم روز جمعه در گفت‌وگو با ایلنا درباره جزئیات «تعطیلات دوهفته‌ای مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی» گفت که در این شهرها، ادارات و دستگاه‌های ضروری تا یک‌دوم و دستگاه‌های غیرضروری تا دو‌سوم نیروهای خود را کاهش خواهند داد.

در روزهای گذشته خبرهای ضدونقیضی از درخواست وزارت بهداشت ایران برای تعطیلی فوری دوهفته‌ای کل کشور منتشر شده بود.

حتی در روز چهارشنبه بخشنامه‌ای مبنی بر تعطیلی دوهفته‌ای کل کشور در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد، اما پس از حذف فوری این خبر از سایت‌ها، وزارت بهداشت ایران خبر را تکذیب کرد.

پس از پایان تعطیلات نوروز وزارت بهداشت ایران از افزایش آمار مرگ‌ومیر و مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه، ۱۸ فروردین برخی از اعضای ستاد ملی کرونا را در اوج‌گیری دوباره کرونا مقصر دانسته بود.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران هم روز جمعه، سفرهای نوروزی، بازارهای شلوغ و صف‌های طولانی و درهم فشرده مرغ و غیره را عامل افزایش تصاعدی موارد سرپایی در کشور عنوان کرده است.