تعطیلی اداره‌ها و بانک‌ها در سیستان و بلوچستان، دورکاری ۷۰ درصدی کارکنان در تهران

در پی بحرانی شدن وضعیت همه‌گیری کرونا در سیستان و بلوچستان، تمامی اداره‌ها و بانک‌های این استان روز شنبه، ۱۲ تیر، تعطیل شد و ظرفیت حضور کارمندان در تهران تا یک‌سوم کاهش یافت.

بنا بر اعلام استانداری سیستان و بلوچستان، به جز مراکز درمانی و امدادرسانی تمامی ادارات، دستگاه‌های قضائی، نهادها و بانک‌های این استان به منظور کاهش تردد شهروندان و جلوگیری از ازدحام شهروندان در روز شنبه تعطیل خواهد بود.

در همین حال، همزمان با افزایش آمار کرونا در تهران و تغییر وضعیت این استان به رنگ قرمز، حسین قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی ستاد کرونا، از دورکاری ۷۰ درصد از کارکنان ادارات این استان از روز شنبه خبر داد.

به گفته آقای قاسمی، مشاغل خدماتی نیز با ۵۰ درصد ظرفیت کارکنان خود به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد.

این عضو ستاد کرونا درباره مدت زمان اجرای محدودیت‌های جدید اطلاعاتی نداد.

به دنبال قرمز شدن وضعیت برخی شهرستان‌های استان فارس، جعفر قادری، نماینده شیراز و زرقان، نیز خواستار تسریع روند واکسیناسیون در کشور از سوی وزارت بهداشت شد.

آقای قادری گفت: «تولید واکسن در داخل نباید مانع ورود آن از دیگر کشورها به ایران شود.»

بر اساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت از روز شنبه، وضعیت ۹۲ شهرستان قرمز، ۱۸۳ شهرستان نارنجی، ۱۷۳ شهرستان زرد و تعداد شهرهای آبی صفر اعلام شده است.

وزارت بهداشت ایران، شیوع سویه‌های جدید ویروس و کاهش سطح مراقبت‌های بهداشتی را عامل آغاز آن‌چه «موج پنجم» کرونا خوانده می‌شود، دانسته است.

خیز دوباره کرونا در کشور در حالی اتفاق افتاده است که روند کُند واکسیناسیون در کشور مورد انتقاد بسیاری از شهروندان و برخی مسئولان و نمایندگان مجلس است.