«۳۴ درصد» مبتلایان کرونا در خوزستان در بدو ورود به بیمارستان فوت می‌کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به این که ۳۴ درصد مبتلایان کرونا در این استان در بدو ورود به بیمارستان یا در اورژانس فوت می‌کنند، از عدم موافقت با تعطیلی کامل و قرنطینه خوزستان انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، محمد علوی روز جمعه، ۲۲ اسفندماه، از افزایش ۷ تا ۱۰ برابری میزان مرگ ناشی از ویروس جهش‌یافته خبر داد و گفت که اگر ویروس قبلی، در ۱۰ تا ۱۲ روز بیمار را بدحال می‌کرد این موضوع اکنون در ۴۸ ساعت اتفاق می‌افتد.

آقای علوی همچنین با اشاره به «سرایت‌پذیری» و «بیماری‌زایی» بیشتر ویروس جدید گفت که میزان واگیری این ویروس ده برابر، بستری شدن ۸ تا ۹ برابر و مرگ ناشی از آن ۵ تا ۷ برابر بیشتر از ویروس قبلی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز به این که این آمار را بر اساس برآوردهای استانی اعلام می‌کند یا بر پایه مطالعات ملی یا بین‌المللی اشاره‌ای نکرد.

به دنبال بحرانی شدن وضعیت استان خوزستان به دلیل شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته، مقامات استانی در هفته‌های گذشته بارها خواستار قرنطینه این استان از ستاد ملی مقابله با کرونا شدند، ولی این درخواست‌ها هر بار بی‌پاسخ ماند.

در همین حال وزیر بهداشت ایران روز سه‌شنبه، ۱۹ اسفند، اعلام کرد بر اساس بررسی‌ها، «۵۷ درصد بیماران جدید» در استان خوزستان، به ویروس جهش‌یافته‌ مبتلا هستند.

محمد علوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به درخواست شهربندان برای استان خوزستان در اواخر بهمن‌ماه گفت: «آن بازه زمانی بهترین زمان برای انجام این کار بود زیرا می‌توانستیم با دو هفته تعطیلی، دو سه هفته مانده به عید شرایط را عادی کنیم، اما اکنون اگر بخواهیم آن مقررات سفت و سخت را انجام دهیم، پذیرش آن سخت است.»

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت ایران در آخرین آمار مربوط به ویروس جهش‌یافته در کشور روز ۱۷ اسفندماه از شناسایی ۳۴۴ بیمار مبتلا به این نوع ویروس که بیشترشان متعلق به استان خوزستان بوده‌اند، خبر داد.

بسیاری از کارشناسان مستقل و حتی سازمان نظام پزشکی ایران به آمار اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت با دیده تردید می‌نگرند.