تعطیلی ۶ روزه ادارات تهران و البرز؛‌ هشدار درباره کمبود امکانات پزشکی در پایتخت

بنا بر اعلام سخنگوی دولت تمامی اداره‌های استان‌های تهران و البرز از روز، سه‌شنبه، ۲۹ تیر تا یکشنبه، ۳ مرداد تعطیل خواهد بود و تعطیلی بازار تهران نیز در این روزها ادامه خواهد داشت.

همزمان با گسترش «موج پنجم» شیوع ویروس کرونا در استان‌های ایران، بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران، تهران از روز ۱۲ تیر در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است و به گفته محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران به بالای ۱۰۰ نفر در روز رسیده است.

در روزهای گذشته آمار روزانه مبتلایان جدید در تهران حدود هفت هزار و ۵۰۰ مورد در شبانه‌روز اعلام شده بود و همزمان برخی مراکز درمانی و بهداشتی درباره کمبود نیرو و امکانات هشدار داده بودند، تا جایی که رسیدگی به برخی بیماران کرونایی در بیمارستان میلاد تهران، به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان تامین اجتماعی کشور، در بیمارستان صحرایی برپاشده در حیاط این بیمارستان صورت می‌گیرد.

فاطمه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ هم روز گذشته با اشاره به اینکه ویروس دلتا در تهران سویه غالب شده گفته بود که آمار بستری تهران «خیلی سریع» بالا می‌رود و «قطعا افزیش مرگ و میر هم خواهیم داشت».

خانم عابدینی، هم‌چنین با انتقاد از نبود سخت‌گیری در رعایت پروتکل‌ها گفته بود که «این واقعا دردسر درست کرده است».

علاوه بر عدم رعایت پروتکل‌های پروتکل‌های بهداشت، در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی درباره صف‌های طولانی و ازدحام در مراکز واکسیناسیون منتشر شده است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این تجمعات، درخواست کرده است که در هر مرکز واکسیناسیون در تهران، حداقل سه نیروی پلیس «جهت برقراری نظم» مستقر شوند.