دانشگاه پزشکی هرمزگان رسیدن ویروس جهش‌یافته به این استان را تکذیب کرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر شناسایی دو مورد مشکوک به ویروس جهش‌یافته در این استان را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، فاطمه نوروزیان روز پنج‌شنبه، دوم بهمن‌ماه مطلبی را که از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مبنی بر «شناسایی دو مورد مشکوک به ویروس کرونای انگلیسی در هرمزگان» در فضای مجازی منتشر شده بود «بی‌اساس» خواند.

خانم نوروزیان همچنین گفت: «این دانشگاه از طریق پلیس فتا شناسایی منتشرکنندگان این شایعه و برخورد قضایی و حقوقی با آنان را آغاز کرده است.»

بنا بر گزارش‌ها، در روزهای گذشته خبر ابتلای دو جوان به کرونای انگلیسی و بستری شدن آنان با وضعیت حاد در بیمارستان‌های هرمزگان همزمان با انتشار مطلبی موید این خبر از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در برخی گروه‌های خبری در فضای مجازی منتشر شده است.

پنهان‌کاری مقامات وزارت بهداشت ایران درباره کرونا تاکنون مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و حتی برخی مقامات این وزارتخانه از جمله معاون مستعفی تحقیقات و فناوری آن بوده است.

وزیر بهداشت ایران روز ۱۶ دی‌ماه ورود «اولین مورد» ویروس کرونای جهش‌یافته به ایران را در حالی تأیید کرد که بر اساس اعلام‌های رسمی، پروازهای بین ایران و بریتانیا از روز اول دی‌ماه به حالت تعلیق درآمده بود.

سعید نمکی اول بهمن‌ماه از شناسایی ششمین فرد مبتلا به ویروس جهش‌یافته در کشور خبر داد و گفت که این فرد از بریتانیا به کشور بازگشته است.

بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی ایران، از ۲۰ دی‌ماه مسافران با مبداء بریتانیا بعد از سفر به چند کشور باز هم از یک کشور ثالث نمی‌توانند وارد ایران شوند.