آمار رسمی کرونا در ایران؛ تعداد قربانیان از ۳۰ هزار نفر گذشت

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ایران در روز شنبه، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۳ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد کل قربانیان به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان روز شنبه، ۲۶ مهرماه، از شناسایی چهار هزار و ۱۳۰ بیمار جدید خبر داد و گفت: «تعداد کل مبتلایان به این بیماری در ایران به ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است.»

آمار رسمی کرونا در ایران که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود، همواره محل تردید بوده است. مرکز پژوهش‌های مجلس پیش از این تعداد قربانیان را دو برابر و تعداد مبتلایان را ۸ تا ۱۰ برابر آمار رسمی برآورد کرده بود.

به گفته سیما سادات لاری در روز شنبه، چهار هزار و ۷۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در «وضعیت شدید» این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، معاون کل وزارت بهداشت خواستار تصمیم‌گیری‌های «سختگیرانه‌تر» در مورد تهران و ۴۵ شهر دیگر شد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر اساس این گزارش استان کردستان که تا پیش از این در وضعیت «هشدار» قرار داشت، از امروز به فهرست استان‌های «با وضعیت قرمز» اضافه شد.