ویروس کرونا؛ شمار مبتلایان در امریکا از دو میلیون نفر گذشت

یک کادر درمانی بیمارستانی در نیویورک

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا روز چهارشنبه ۲۱ خرداد از دو میلیون نفر گذشت. این در حالی است که مقام های بهداشتی آمریکا نسبت به تشدید شیوع ویروس کرونا در جریان تجمع‌های اعتراضی در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

رویترز می‌گوید، اطلاعات و آمار تازه نشان می‌دهد که پس از پنج هفته کاهش در شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، به طور ملایم تعداد مبتلایان در حال افزایش است.

این گزارش می افزاید، یکی از دلیل افزایش در شمار مبتلایان می‌تواند با افزایش انجام تست و آزمایش مرتبط باشد. در پنجم ژوئن تعداد تست های انجام شده در یک روز در این کشور به رکورد ۵۴۵ هزار و ۶۹۰ تست رسید.

رویترز در ادامه اضافه کرده است، کاهش مقررات در خصوص شیوع ویروس کرونا و بازگشایی تدریجی کار و کسب در ۵۰ ایالت آمریکا باعث شده است که جابه جایی مردم افزایش یابد و این موضوع می‌تواند با افزایش مبتلایان مرتبط باشد.

همچنین مرگ جورج فلوید، مرد سیاه پوستی که یک پلیس سفید پوست هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه زانویش را روی گردن او فشار داد، باعث تظاهرات گسترده در سراسر آمریکا طی دو هفته گذشته شد. در این تظاهرات، معترضان مقررات فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند و این مساله نگرانی‌هایی در خصوص شیوع گسترده ویروس کرونا مطرح کرده است.

در همین حال شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۱۱۲ هزار نفر رسیده است.