جامعه دامپزشکان ایران خواستار واکسیناسیون فوری کادر درمانی دامپزشکی شد

جامعه دامپزشکان ایران در نامه‌ای به وزارت بهداشت، خواستار اولویت‌بخشی فوری به واکسیناسیون کرونا برای دامپزشکان و کادر درمانی دامپزشکی شد.

پیام محبی، رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در نامه‌ای که روز چهارشنبه، هشتم اردیبهشت، به رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ارسال کرده، خواسته است که با توجه به مراجعه روزانه حتی بیش از ۵۰۰ مورد به مراکز خدمات دامپزشکی و ارتباط کادر درمان این مراکز با مالکان حیوانات، واکسیناسیون این گروه در اولویت قرار گیرد.

آقای محبی در ادامه همچنین از «اثبات علمی آلودگی به کووید ۱۹ در گربه‌سانان» و «تداخلات بهداشتی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام» به عنوان دلایل دیگری نام برده که بر اساس آن‌‌ها واکسیناسیون فوری دامپزشکان باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدحسن گلپایگانی، مدیرکل دامپزشکی مازندران هم روز چهارم اردیبهشت‌ماه با اشاره به این که دامپزشکی در تقسیم‌بندی مشاغل صنفی، جزو مشاغل گروه یک قرار می‌گیرد از قرار نگرفتن دامپزشکان در گروه‌های اولویت‌دار دریافت واکسن کرونا انتقاد کرده بود.

بر اساس آخرین گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ایران تاکنون ۷۹۸ هزار و ۴۶۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۰۴ هزار و ۱۲۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۲۵۹۱ دُز رسیده است.

اجرای واکسیناسیون کرونا در ایران با اولویت کادر درمان از ۲۱ بهمن ۹۹ در کشور آغاز شد.

در مراحل بعد پاکبان‌ها و افرادی بالای ۸۵ سال در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند.