حمله با چاقو در استان ساسکاچوان کانادا دست‌کم ۱۰ کشته بر جای گذاشت

دیمین اندرسون (تصویر سمت چپ) و مایلز اندرسون دو مطنون اصلی این حملات هستند

پلیس کانادا روز یکشنبه اعلام کرد که حملات با چاقو در استان ساسکاچوان این کشور دست‌کم ۱۰ کشته و ۱۵ مجروح بر جای گذاشت.

بنا به اعلام پلیس کانادا، این حادثه دو مظنون دارد که تلاش‌های گسترده‌ای برای دستگیری آنها آغاز شده است. این دو مظنون دیمین و مایلز سندرسون نام دارند که ۳۰ و ۳۱ ساله هستند.

جسد قربانیان در ۱۳ مکان مختلف در ناحیه جیمز اسمیت کری، نزدیک به شهرک ولدون پیدا شده است. ناحیه جیمز اسمیت کری محلی دورافتاده و از سکونتگاه‌های مردمان بومی کانادا است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، گفت که این یکی از مرگبارترین خشونت‌های جمعی است که کانادا به خود دیده است و اعلام کرد که اوضاع را به دقت زیرنظر دارد و آنچه که اتفاق افتاده، هولناک و دردآور بوده است. او تأکید کرد که عوامل «حملات شنیع روز یک‌شنبه»، باید به طور کامل به دست عدالت سپرده شوند.

پیشتر رواندا بلک مور، دستیار کمیسر پلیس سواره سلطنتی کانادا در یک نشست خبری گفت که پلیس پس از دریافت پیام‌هایی اضطراری خود را به منطقه بومیان جیمز اسمیت کری و شهرک ولدون در استان ساسکاچوان رساند و با ۱۰ جسد مواجه شد.

وی افزود: «چندین نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند که ۱۵ نفر آنها به بیمارستان‌های نواحی منتقل شده‌اند.»

این مقام پلیس همچنین احتمال داد که شمار مجروحین بیشتر باشد که به طرق دیگر خود را به بیمارستان رسانده‌اند.

جامعه بومیان جیمز اسمیت کری که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد، اعلام وضعیت اضطراری کرده است. همچنین از بسیاری از ساکنان استان ساسکاچوان نیز خواسته شده است در محل‌هایی که هستند پناه بگیرند.

هنوز گزارشی درباره انگیزه‌های این حملات منتشر نشده است.

ساسکاچوان از استان‌های جنوبی کانادا و هم‌مرز ایالت‌های داکوتای شمالی و مونتانا در آمریکا است.

با استفاده از گزارش‌ خبرگزاری فرانسه؛ س.ن