ماموران امنیتی و دولتی در ساری خانه‌های سه شهروند بهایی را تخریب کردند

خبرگزاری هرانا از تخریب خانه‌های سه خانواده بهایی در یکی از روستاهای ساری با حضور « نمایندگان تعدادی از سازمان‌های امنیتی و دولتی ایران» خبر داد.

بر اساس این گزارش، این خانه‌ها روز دوشنبه، ۱۱ مرداد، در روستای روشنکوه ساری از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران، بدون ارائه حکم و یا اخطار قبلی، تخریب شده است.

بیشتر ساکنان این روستا را از دیرباز، بهائیان تشکیل می‌دهند و تخریب منزل دو نفر از شهروندان بهایی در شرایط غیبت آنها در منزل صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، اداره منابع طبیعی استان مازندران ادعا کرده که ۱۴ قطعه زمین در روستای روشنکوه، «سابقا جنگل» بوده است و بهائیان این روستا با «تصرف در اراضی جنگلی، به کشاورزی و ساخت و ساز مشغول شده‌اند» و به همین دلیل، این اداره درخواست خلع ید و قلع و قمع این راضی را مطرح کرده است.

یک منبع نزدیک به خانواده‌های بهایی با رد ادعای اداره منابع طبیعی، گفته است «این اراضی بهائیان قدمتی بالغ بر ۷۰ سال» دارند.

باوجود زندگی ۳۰۰ هزار بهایی در ایران، جمهوری اسلامی آیین بهاییت را به رسمیت نمی‌شناسد و مقامات آن بارها بهاییان را «جاسوس و دشمن» خوانده‌ و در بیش از چهار دهه گذشته احکام متعدد اعدام، بازداشت، زندان و محرومیت از تحصیل و کسب و کار، تخریب منازل و گورستان‌ها علیه پیروان این آیین را صادر کرده‌اند.

با استفاده از گزارش‌های هرانا و رادیو فردا؛ ب.ب/ر.ح