دستور ابراهیم رئیسی برای «حرکت جهادی» بعد از انتقادات علی خامنه‌ای از وضعیت اقتصادی

ابراهیم رئیسی گفته که گزارش اقدامات انجام شده و نتایج حاصله به صورت ماهانه به رهبر جمهوری اسلامی و مردم ارائه شود.

در پی انتقاد آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از وضعیت اقتصادی و صنعتی کشور، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری با ارسال نامه‌ای به معاون اول خود خواستار تشکیل کارگروهی با «حرکت جهادی» شد.

علی خامنه‌ای روز یکشنبه ۱۰ بهمن‌ماه در دیدار با «فعالان حوزه تولید و صنعت» با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور، آن را حاصل «عدم همراهی» دولت در دهه ۹۰ عنوان و از کیفیت تولید محصولات داخلی، خصوصا خودرو، انتقاد کرد.

آقای رئیسی بلافاصه در پی این انتقاد، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری را مامور کرد تا با توجه به «بیانات مهم و راهبردی» آیت‌الله خامنه‌ای و لزوم اجرایی نمودن «رهنمودهای» وی، با «حرکت جهادی»، کارگروهی تشکیل داده و نسبت به تدوین نقشه راهبردی صنعتی و ارتقاء تولید داخل اقدام کند.

او گفت گزارش اقدامات انجام شده و نتایج حاصله به صورت ماهانه به رهبر جمهوری اسلامی و مردم ارائه شود.

با گذشت بیش از پنج ماه از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، وضعیت اقتصادی کشور کماکان رو به وخامت دارد؛ از ادامه سقوط ارزش ریال تا افت شاخص بورس، تورم بالا و نارضایتی مردم از کیفیت محصولات تولیدی داخل.

در روزهای گذشته وقوع چند تصادف زنجیره‌ای و باز نشدن ایربگ خودروها سبب طرح انتقادات گسترده علیه خودروسازان داخلی شد و کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ایران، گفت خودروسازان داخلی «ارابه مرگ» تولید می‌کنند.

با استفاده از گزارش‌های تسنیم، سایت رادیو فردا/د.خ/ک.ر