باستان‌شناسان مصری ۱۱۰ گور باستانی را در دلتای رود نيل کشف کردند

عکس آرشیوی است

وزارت ميراث باستانی و گردشگری مصر روز سه‌شنبه هفتم ارديبهشت اعلام کرد که باستان‌شناسان اين کشور ۱۱۰ مقبره باستانی را در دلتای رود نيل کشف کردند.

اين گورها که در برخی از آن‌ها بقايای اجساد انسان وجود دارد در يک نقطه باستان‌شناسی در ناحيه «داکاهليا» واقع در ۱۵۰ کيلومتری شمال شرقی قاهره کشف شده‌اند.

وزارت ميراث باستانی و گردشگری مصر افزود: ۶۸ مورد از اين گورها که شکل بيضی دارند متعلق به دوران ماقبل دودمانی مصر است که به شش هزار تا حدود سه هزار سال قبل از ميلاد باز می‌گردد.

۳۷ گور ديگر که شکل مستطيل دارند متعلق به دوره دوم ميانی مصر باستان است که سال‌های ۱۷۸۰ تا ۱۵۷۰ قبل از ميلاد را در بر می‌گيرد و مردمان سامی‌تبار «هيکسوس» بر مصر حکومت می‌کردند.

به گفته وزارت ميراث باستانی و گردشگری مصر، پنج گور بيضی شکل ديگر نيز در اين نقطه کشف شده که متعلق به دوره پيش دودمانی «نقاده ۳» هستند. اين دوران، سال‌های ۳۲۰۰ تا ۳۰۰۰ قبل از ميلاد را در بر می‌گيرد.

باستان‌شناسان در تعدادی از اين قبرها باقی‌مانده اجساد انسان، بزرگسال و خردسال، اشياء مربوط به تدفين و ظروف گلی و سفالی کشف کرده‌اند.

اين مورد يکی از مجموعه اکتشافات باستان‌شناسی طی سال‌های اخير است که دولت مصر با تبليغات گسترده سعی می‌کند از آن‌ها برای احيای گردشگری در آن کشور بهره گيرد.

صنعت گردشگری مصر پس از ناآرامی‌های سياسی سال ۲۰۱۱ و اکنون از همه‌گيری ويروس کرونا به شدت لطمه خورده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس/ش.ر/ک.ر