وب‌سایت خبری «امتداد» به دستور کمیته مصادیق مجرمانه تعطیل شد

سردبیر وب‌سایت خبری «امتداد» روز شنبه، ششم فروردین، خبر داد که این سایت به دست کارگروه «مصادیق مجرمانه» فیلتر شده است.

ریحانه طباطبایی، سردبیر امتداد، در مطلبی که در این باره در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، گفت که علت فیلتر شدن این سایت تاکنون اعلام نشده، اما برخی منابع آگاه گفته‌اند که دلیل این اقدام «ثبت نشدن سایت در سامانه ارشاد» بوده است.

به گفته خانم طباطبایی، کانال امتداد در سامانه ارشاد ثبت شده بود و مسئولان این سایت گمان می‌کردند، همان یک بار ثبت کافی است.

سردبیر امتداد در ادامه گفته است که حتی در صورت «عدم ثبت در سایت، آیا نباید چند روز و چند هفته جلوتر به ما اخطار و دستور داده می‌شد که اگر ثبت نکنید سایت را تعطیل می‌کنیم؟ و آیا درست در ایام تعطیل و روز جمعه باید به ما خبر برسد که سایت‌مان را حذف کرده‌اند؟»

خانم طباطبایی در انتقاد به «متن دستور توقیف سایت» گفته است که «دستور به توقیف سایت به سرعت داده شده و گویا سایتی با محتوای تروریستی در حال توقیف است».

سردبیر سایت امتداد در ادامه نوشته است که درخواست ثبت سایت در وب‌سایت ارشاد داده شده و این سایت کار خود را تعطیل نمی‌کند و با روش قدیمی «Instant view» به کار خود ادامه می‌دهد.

سایت امتداد وابسته به حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» از احزاب «اصلاح‌طلب» است. این حزب در فروردین ۱۳۹۴ با موافقت وزارت کشور مجوز گرفته است.

توقیف روزنامه‌ها و سایت‌های خبری در چهار دهه عمر جمهوری اسلامی سابقه دارد و تاکنون شمار زیادی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای به دلیل انتشار مطالبی که مطابق با موازین مورد نظر حکومت نبوده است، بازداشت شده و احکام متفاوتی از حبس، جزای نقدی و حتی شلاق برای آن‌ها صادر شده است.