پایگاه خبری «انتخاب» رفع توقیف شد

مصطفی فقیهی، صاحب‌امتیاز پایگاه خبری «انتخاب»، روز سه‌شنبه نهم آبان خبر داد که به دستور هیئت نظارت بر مطبوعات در دولت رئیسی، دادگاه کیفری یک استان تهران، حکم به رفع توقیف این پایگاه خبری داده است.

آقای فقیهی در پیامی نوشت که سایت «انتخاب» که در ۱۳ شهریور از «دسترس خارج شده بود و فعالیت خود در همهٔ پلتفرم‌ها را متوقف کرده بوده، از همین لحظه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.»

پیش از این، در روز هفتم آبان یعنی ۵۰ روز پس از توقیف «انتخاب»، دستگاه قضایی دستور رفع توقیف این پایگاه را صادر کرده بود اما به گفته سردبیر و صاحب‌امتیاز سایت انتخاب، «وزارت ارشاد» به این دستور عمل نکرده و از ارسال نامه رفع توقیف به کمیته‌ تعیین مصادیق خودداری می‌کرد.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران، روز ۱۳ شهریور نوشته بود که توقیف «انتخاب»، به اتهام تخلف از قانون مطبوعات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته و پرونده آن به مرجع قضایی ارجاع شده است.

گزارش فارس دلیل آن را نیز انتشار گزارشی با عنوان «حراج برند ایران» ذکر کرده بود که در آن از سیاست خارجی دولت ابراهیم رئیسی انتقاد شده بود.

نویسنده این گزارش «انتخاب»، با مطرح کردن این پرسش که «سیاست خارجی ایران چرا اینقدر تضعیف شده است؟» در مقاله‌ای نوشته بود که «سیاست شرق‌گرایی دولت رئیسی صرفاً به از دست رفتن برخی فرصت‌ها در عرصه بین‌الملل منتهی نشده، بلکه به برند ایران، در منطقه و دنیا هم آسیب رسانده؛ آسیبی که جبران آن سال‌ها زمان می‌برد».