نشست کمیسیون مشترک برجام شنبه در وین از سر گرفته می‌شود

مذاکرات احیای برجام در وین (عکس از آرشیو)

اتحادیه اروپا روز جمعه ۲۱ خرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کمیسیون «برنامه جامع اقدام مشترک» موسوم به برجام روز شنبه در وین پایتخت اتریش از سرگرفته می‌شود.

در بیانیه اتحادیه اروپا تصریح شده است که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام به عهده انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود. این نشست با حضور نمایندگان ایران، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین برگزار خواهد شد.

اتحادیه اروپا گفته است، شرکت کنندگان به مذاکرات خود درباره بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و همچنین حصول اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق توسط اعضا ادامه می‌دهند.

هیات آمریکایی به طور غیر مستقیم در این مذاکرات در وین حضور دارد.

این ششمین دور مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام است که در وین برگزار می‌شود.

در پایان دور پنجم این مذاکرات برخی از دیپلمات‌های حاضر در این مذاکرات گفته بودند که دور ششم احتمالا «دور پایانی» این مذاکرات خواهد بود.

انریکه مورا هفته گذشته گفته بود، اطمینان دارم که در دور بعدی مذاکرات، ما بالاخره به توافق دست خواهیم یافت.

عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران در وین هم هفته گذشته با بیان این‌که دور آینده مذاکرات می‌تواند دور پایانی باشد، گفته بود: «اعضای برجام و آمریکایی‌ها باید تصمیمات سخت خودشان را بگیرند. »

در همین زمینه، وندی شرمن ، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه، گفت که به نظرش پیشرفت زیادی در مذاکرات احیای برجام حاصل شده، اما با تکیه بر تجربه‌ شخصی‌اش بر این باور است که تا مشخص شدن تمامی جزئیات توافق هسته‌ای، نمی‌توان گفت که توافقی صورت خواهد گرفت.