مدیر مسئول روزنامه ایران بار دیگر به دادسرا احضار شد

بخشی از روزنامه ایران مورخ ۱۵ آذر ۱۳۸۹

مدیر مسئول روزنامه ایران که بیش از یک هفته پیش با شکایت مهدی هاشمی و به اتهام افترا در دادگاه حضور یافته و تبرئه شده بود، بار دیگر به دادسرا احضار شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، کاوه اشتهاردی، مدیر مسئول روزنامه ایران روز سه شنبه احضار به «شعبه دوازدهم دادسرای کارکنان دولت» را تأیید و اعلام کرد که «جلوگیری از دستور قضایی، افترا و نشر اکاذیب» اتهاماتی است که به وی ابلاغ شده است.

خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس این احضار اخیر را در ادامه شکایت مهدی هاشمی از آقای اشتهاردی می‌داند.

به نوشته فارس، روزنامه ایران به دنبال انتقادهای وسیع خود از مهدی هاشمی، روز گذشته و در آستانه سالگرد عاشورای سال ۸۸، اینبار ویژه‌نامه‌ای را منتشر کرده است که بازخوانی پرونده‌های مهدی و فائزه هاشمی بخش‌هایی از آن را تشکیل می‌دهد.

این روزنامه در ویژه‌نامه خود همچنین دستخطی منسوب به «مهدی هاشمی» را منتشر کرده و آن را سندی «درباره استراتژی القای تقلب» دانسته است.

در بخشی از این دستنوشته از «اشکالات عمده» انتخابات از جمله به «امکان رأی دادن چندباره، اشکال تیم شمارش» و همچنین تشکیل شدن این تیم از سوی شخص آقای احمدی‌نژاد اشاره شده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان که پیش از این به دنبال انتقاد گسترده از مهدی هاشمی با شکایت سازمان تبلیغات اسلامی و مهدی هاشمی و به اتهام «افترا» به دادگاه احضار شده بود، آخرین بار در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه با شکایت آقای هاشمی در دادگاه حاضر شد. وی آن زمان پس از ارائه دفاعیات تبرئه شد و هیئت منصفه مطبوعات به اتفاق آراء رأی بر مجرم نبودن او دادند.

کاوه اشتهاردی که پس از روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد به عنوان مدیر مسئول روزنامه دولتی ایران منصوب شد، در دفاعیه خود اعلام کرد از این که «عوامل و سران فتنه ۸۸» را به حدی رسوا کرده است که «دست به شکایت زده‌اند» ابراز خوشحالی کرد و بار دیگر بر انتقادادت خود بر آقای هاشمی پافشاری کرد و وی را به «ارتباط با سفارت انگلستان در تهران از سال‌های پیش» متهم کرد و وی را نماد فتنه دانست.

آقای اشتهاردی همچنین در دفاعیات خود مهدی هاشمی را به انجام مواردی چون اخذ مدارک دانشگاهی با اعمال رابطه، دریافت کرت پایان خدمت بدون طی کردن زمان لازم، پرداخت هزینه‌های شخصی از محل حساب دانشگاه و موارد متعددی از اختلاس متهم کرد و افزود: «ما مهدی هاشمی را به عنوان یک شخص و حتی یک آقازاده تحلیل و بررسی نمی‌کنیم، بلکه او را نماینده‌ای شاخص از فتنه، مفاسد اقتصادی، تقلب،‌ دورویی، نفاق و ارتباطات خاص با بیگانگان می‌دانیم.»