لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۰

وزیر ارشاد: اظهارات دادستان تهران به منزله حمایت از مهدی هاشمی است


محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد
محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد
پس از آن که عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران، از رسانه‌های خبری خواسته بود، از انتشار دفاعیات مدیر مسئول روزنامه ایران در دادگاه رسیدگی کننده به شکایت مهدی هاشمی از وی خودداری کنند، محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد، با «اشتباه» ارزیابی کردن اظهارات دادستان تهران، سخنان وی را به منزله دفاع از پسر آیت‌الله رفسنجانی دانسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد، روز چهارشنبه از دادستان تهران به دلیل جلوگیری وی از انتشار متن دفاعیات مدیر مسئول روزنامه دولتی ایران در رسانه‌ها انتقاد کرده است.

وی در واکنش به سخنان عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران، در این باره گفته است: «شاید انتقاداتی به انتشار این مطلب وارد باشد، اما مانع تراشی برای این مسئله اشتباه است.»

وزیر ارشاد جمهوری اسلامی همچنین افزوده است: «مهدی هاشمی یک فراری است و این موضع‌گیری از سوی دستگاه‌ها و افراد حمایت تلقی ‌شده و اشتباه است. او موارد متعددی از تخلفات را دارد و حکم دستگیری‌اش صادر شده است.»

عباس جعفری‌دولت‌آبادی،‌ دادستان تهران روز سه‌شنبه از رسانه‌های خبری در ایران خواسته بود،‌ از انتشار دفاعیات مدیر مسئول روزنامه ایران در دادگاه رسیدگی به شکایات مهدی هاشمی از وی خودداری کنند.

دادستان تهران در این باره اظهار داشته بود: «انتشار لایحه دفاعیه مدیرمسئول روزنامه ایران از چند جهت اشکال قانونی دارد. اول اینکه به برخی از افراد اهانت شده و دوم اینکه قبل از رای دادگاه منتشر شده است.»

وی همچنین بدون نام بردن از فرد مشخصی افزوده بود: «پس از انتشار متن دفاعیه مدیرمسئول روزنامه ایران در رسانه‌ها، برخی از سران فتنه دفاعیه‌ای علیه این اظهارات صادر کرده‌اند که دادستانی این افراد را تحت تعقیب قرار داده است.»

پیشتر نیز دادستانی تهران با انتشار بیانیه‌ای، انتشار دفاعيات مدیر مسئول روزنامه ایران را ممنوع اعلام کرده و متخلفان را تهديد به پيگيری قانونی کرده بود. با این حال روزنامه دولتی ایران در شماره روز دوشنبه خود متن کامل اظهارات کاوه اشتهاردی را در دادگاه منتشر کرده بود.

کاوه اشتهاردی که پس از روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد به عنوان مدیر مسئول روزنامه دولتی ایران منصوب شده بود، روز یکشنبه در دفاعیات خود اتهام‌های دیگری علیه مهدی هاشمی، پسر رئیس مجلس خبرگان رهبری مطرح کرده و از جمله وی را متهم به «ارتباط با سفارت انگلستان در تهران از سال‌های پیش» متهم کرده بود.

وی در دفاعیات خود همچنین با رد شکايت مهدی هاشمی او را متهم به انجام مواردی چون اخذ مدارک دانشگاهی با اعمال رابطه، دريافت کارت پايان خدمت بدون طی کردن زمان لازم، پرداخت هزينه‌های شخصی از محل حساب دانشگاه آزاد و موارد متعددی از اختلاس کرده بود.

مدير مسول روزنامه ايران از مهدی هاشمی با عنوان «نماد فتنه ۸۸» نام برده و جرايم امنيتی جديدی از جمله ارتباط مخفيانه با سفارت عربستان در تهران، خروج اسناد و مدارک سری نظام از دفتر هيئت امنای دانشگاه آزاد فردای روز انتخابات و ارتباط با سرويس‌های امنيتی خارجی را متوجه مهدی هاشمی رفسنجانی کرده بود.

آقای مهدی هاشمی که از سوی حامیان دولت به عنوان یکی از «طراحان فتنه» معرفی می‌شود، هم اکنون در بریتانیا به سر می‌برد و چندی پیش ابراهیم رئیسی، معاون اول رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی اعلام کرده بود، حکم بازداشت وی صادر شده و پسر رئیس مجلس خبرگان رهبری در صورت بازگشت به ایران بازداشت خواهد شد.

با این همه پیشتر مهدی هاشمی در نامه‌ای خطاب به غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، آمادگی خود را برای بازگشت به ایران و حضور در «دادگاهی عادل» اعلام کرده بود.

در ماه‌های اخیر حامیان دولت در ایران، از جمله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، حملات گسترده‌ای علیه مهدی هاشمی آغاز کرده و بارها خواستار دستگیری و مجازات وی شده‌اند.
XS
SM
MD
LG