لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۷

باهنر: هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی خواص مردود شده هستند


محمدرضا باهنر، نماینده مجلس شورای اسلامی
محمدرضا باهنر، نماینده مجلس شورای اسلامی
محمدرضا باهنر، دبيرکل جامعه اسلامی مهندسين و از نمايندگان با نفوذ در مجلس شورای اسلامی می گويد که برخی افراد مانند هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی «خواص مردود» شده هستند.

آقای باهنر در گفت و گو با خبرنگاران، اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی، روسای جمهور سابق ايران را متهم کرد که به گفته وی، «مواضع شفاف و قابل قبولی در رابطه با حوادث پس از انتخابات نگرفتند» و به همين دليل «خواص مردود» شده هستند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، اين نماينده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اين پرسش که چه کسانی «سران فتنه» هستند گفته است: «از نظر ما موسوی و کروبی سران فتنه هستند.»

وی افزود: «موسوی و کروبی در شکل گيری فتنه نقش اصلی داشتند اما برخی از خواص مانند هاشمی و خاتمی که سکوت کردند خواص مردود شده هستند.»

به دنبال حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهوری، سران جناح اصولگرا در جمهوری اسلامی ايران و رسانه های وابسته به آنها همواره از مهدی کروبی و مير حسين موسوی، نامزدهای انتخابات، به عنوان «سران فتنه» ياد کرده اند.

پاره ای از اين افراد و رسانه ها همچنين از محمد خاتمی و خانواده هاشمی رفسنجانی به عنوان عوامل دامن زدن به «اغتشاشات خيابانی» نام می برند.

آيت الله علی خامنه ای، رهبر ايران، بارها از افرادی که به گفته وی، «خواص» هستند خواسته بود تا مواضع شفاف و روشنی درباره نا آرامی های پس از انتخابات و در محکوميت آن اتخاذ کنند. وی همچنین خواستار «بصیرت» مردم در «شناخت فتنه و عوامل درگیر» در آن شده بود.

رهبر ایران سال گذشته بدون نام بردن از کسی گفته بود که «برخی از خواص» در جریان حوادث پس از انتخابات «مردود» شدند.

«تکلیف جریان اصلاح طلبی روشن شود»

آقای باهنر می گويد: «جريان فتنه سال گذشته خسارت بسيار وارد کرد و سران اين فتنه پيش خدا، مردم و شهدا حرف حسابی برای جواب دادن ندارند و ظلم بزرگی به انقلاب کرده ‌اند.»

وی افزود: « البته در کنار آن بصيرت بالايی برای مردم به وجود آمد، قانون رقابت انتخاباتی به هم ريخته شد و مجموعه تحت عنوان اصلاح طلبی و بعضا با همراهی سران فتنه هنجار شکنی کردند که بايد تکليفشان روشن شود.»

این نماینده مجلس همچنی برخی گزارش ها مبنی بر نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری دو سال دیگر در ایران را رد کرد و گفت: « اين موضوع بيشتر به طنز نزديك است.»

محمدرضا باهنر در بخش ديگری از سخنان خود همچنين از علی مطهری، ديگر نماينده مجلس، انتقاد کرده و از او خواسته است تا «پروژه سوال از رييس جمهور را متوقف کند.»

وی اقدام آقای مطهری را انفرادی و بی ارتباط با «فراکسيون اصولگرايان» دانسته و افزوده است: «در اين زمينه اين مسئله به مصلحت نيست و مطهری بايد هر چه زودتر اين پروژه را متوقف کند.»

اشاره آقای باهنر به اظهارات هفته گذشته علی مطهری است که در گفت و گو با سايت «آفتاب» خبر داده بود که امضاهای لازم برای طرح سوال از محمود احمدی نژاد به حد نصاب رسيده است.

آقای مطهری درباره زمان ارائه اين طرح به هيئت رييسه مجلس شورای اسلامی گفته است: «اين طرح با توجه به شرايط اجتماعی و سياسی مطرح خواهد شد؛ به عنوان مثال تا قانون هدفمند کردن يارانه ها اجرايی نشود و قيمت های حامل انرژی مشخص نشود اين طرح به هيئت رييسه ارائه نخواهد شد.»

طرح سوال از محمود احمدی نژاد در زمانی مطرح می شود که دولت وی تحت فشارهای زيادی در زمينه اجرای قانون «هدفمند کردن يارانه» و مذاکرات بين المللی بر سر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ايران است.

کارشناسان سياسی معتقدند با توجه به حمايت های صريح رهبر جمهوری اسلامی ايران از دولت محمود احمدی نژاد، تا زمانی که آيت الله علی خامنه ای موافقت خود را اعلام نکند احتمال کمی وجود دارد تا از رييس جمهور ايران سوال شود.
XS
SM
MD
LG