تور صلح پیانوی معروف جان لنون

يک فيلم ويديويی قديمی، جان لنون را در حال نواختن اين ترانه بر روی اين پيانو نشان می دهد.

پيانويی که جان لنون فقيد، آهنگ معروف «تصور کن» - Imagine - را با آن ساخته است، با پيام صلح و دوستی، در سفری به دور آمريکا و جهان، در اماکنی که اعمال خشونت آميز شديد در آنها به وقوع پيوسته، به نمايش گذاشته می شود.

پيانوی سفيد رنگ «استاينو» که امروز، جرج مايکل، خواننده معروف انگليسی صاحب آن است، اين هفته در مناطق مختلف محل به روز حوادث خشونت آميز، از جمله محل ترور «مارتين لوتر کينگ » رهبر سياهان آمريکا که بيش از ۳۹ سال پيش در بالکن هتل کوچکی در ممفيس اتفاق افتاد، قرار خواهد گرفت و از آن در اين محل عکسبرداری خواهد شد.

ساختمان متل قديمی «لورين» که جورج مايکل معتقد است «تماشای آن می تواند برانگيزنده عميق ترين احساسات درونی هر انسانی باشد» امروز تبديل به «موزه حقوق شهروندی ايالات متحده آمريکا» شده است.

تور سراسری اين پيانو که به منظور تهيه يک فيلم مستند و آلبوم عکسی برای فروش و کمک رسانی به سازمان های خيريه مختلف انجام می شود، با توقف در شهر دالاس و محل ترور جان اف کندی آغاز شد.

در اين عکس ها، پيانوی معروف جان لنون، به شکل قلب تپنده اين پروژه و سمبلی از «صلح» در مقابل اماکن محل وقوع حوادث تلخ و تاثر انگيز تاريخی، قرار خواهد گرفت.

ترانه «تصور کن» که در سال ۱۹۷۱ ساخته شده و يکی از بهترين آثار جان لنون پس از ترک گروه «بيتلز» توصيف شده است، بلافاصله پس از قتل اين هنرمند در سال ۱۹۸۰ در بريتانيا، در صدر پرفروش ترين ترانه های اين کشور قرار گرفت.

اين ترانه روايت خلاقانه و دلنشينی از جهانی ايداه آل است که در آن از «جنگ، خشونت، نژاد پرستی و مذهب» خبری نيست.

يک فيلم ويديويی قديمی، جان لنون را در حال نواختن اين ترانه بر روی اين پيانو نشان می دهد و جورج مايکل سوپر استار موسيقی پاپ، در سال ۲۰۰۰ برای خريد پيانوی جان لنون، مبلغی بيش از دو ميليون دلار به ورثه او پرداخت کرد.

تور پيانوی جان لنون شامل توقف در محل ساختمان های تجارت جهانی در منهتن – ساختمان فدرال شهر اوکلاهما و محل آتش سوزی کمپ «داويدين» در ويکوی تکزاس خواهد بود.

جان لنون در بخشی از ترانه «تصور کن» با سوزی جانکاه در صدايش می خواند: « ... مجسم کن نه کشوری باشد و نه جايی که برای آن بايد کسی را کشت يا برايش کشته شد ... تصور کن مذهبی وجود نداشته باشد و در عوض همه مردم دنيا در صلح کامل زندگی کنند... مجسم کن! چرا که اين تجسم سخت نيست.»