مجمع تشخیص: نامه لاریجانی به خامنه‌ای درباره «هجرت به نجف» صحت ندارد

پیشتر برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از رایزنی صادق لاریجانی برای آزادی اکبر طبری و گرفتن اجازه از خامنه‌ای برای عزیمت به نجف خبر داده بودند.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید که نامه صادق آملی لاریجانی، رئیس این مجمع، به رهبر جمهوری اسلامی درباره برخی متهمان و یا «هجرت به نجف اشرف» صحت ندارد و «کذب محض است».

این نهاد جمهوری اسلامی انتشار برخی اخبار پیرامون صادق لاریجانی طی روزهای گذشته را «خبرسازی زنجیره‌ای در فضای مجازی» خوانده و گفته که «متاسفانه» این اخبار «بدون بررسی صحت و سقم آن، به برخی پایگاه‌های رسمی نیز تسری یافته» است.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده است:‌ ارسال نامه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مقام رهبری «درباره برخی متهمان و یا هجرت به نجف اشرف از اساس کذب محض بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد».

بیشتر در این باره: بازداشت اکبر طبری؛ جنگ علنی رئيسی و لاریجانی؟

پیشتر برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از رایزنی صادق لاریجانی برای آزادی اکبر طبری و گرفتن اجازه از آیت‌الله علی خامنه‌ای برای عزیمت به نجف خبر داده بودند.

سایت باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی، نیز این خبر را توئیت کرده و بازتاب داده بود.

سخنگوی قوه قضائیه ایران روز ۲۵ تیرماه خبر بازداشت اکبر طبری، معاون سابق امور اجرایی این قوه در دوره ریاست صادق لاریجانی، را تایید کرده و گفته بود که اتهام او «توصیه و اعمال نفوذ در برخی از پرونده‌های قضایی» است.

اکبر طبری تا آخرین روز کاری سال ۱۳۹۷، معاون اجرایی دفتر رئیس قوه قضاییه بود ولی در یک جابه‌جایی غیرمعمول، توسط ابراهیم رئيسی، رئيس کنونی قوه قضاییه، از سمت خود سمت خود برکنار شد.

در همین حال، خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران در گزارش خود از تکذیبیه مجمع، گفته که با یکی از «شخصیت‌های نزدیک به آیت‌ا‌لله آملی» تماس گرفته و «صحت و سقم این خبر را جویا شد».

منبع یاد شده گفته که «این شایعه هیچ نسبتی با واقعیت ندارد و کذب است»، و افزوده است: «آیت‌الله آملی لاریجانی به زودی جلسات تدریس دروس حوزوی را در حوزه علمیه قم مجدداً از سر خواهند گرفت و بنایی بر مهاجرت ندارند».

وی توضیحی درباره دلیل تعطیلی جلسات تدریس رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نداده است.