رییس سازمان صداوسیما در واکنش به انتقادها: عملکردمان را اصلاح می‌کنیم

رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۲۱ دی در واکنش به انتقادهای مکرر از این دستگاه تبلیغاتی، گفته است که عملکردمان را اصلاح می‌کنیم.

علی عسکری که در مراسم تشییع اکبر هاشمی رفسنجانی حضور داشت در برابر سوال خبرنگاران مبنی بر انتقادهای اخیر درباره پوشش مراسم درگذشت آقای هاشمی گفته است: «انتقاد‌ها از صدا و سیما را به روی چشم می‌گذاریم و عملکردمان را اصلاح می‌کنیم».

سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی با اشاره به اینکه مردم شعار می‌دادند «ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما»، در «اقداماتی خودجوش با خبرنگاران صدا و سیما و رییس این سازمان برخورد داشتند».

کلمه گزارش داده است در حالی که مردم تصاویری از محمد خاتمی و حسن روحانی را در دست داشتند، سازمان صدا و سیما در تصاویری با کادر بسته تنها عکس‌های هاشمی رفسنجانی در کنار آیت‌الله خامنه‌ای را به تصویر کشیده و با قطع پخش صدای شعارهای مردم، گوینده به خواندن زندگی‌نامه آیت‌الله هاشمی پرداخته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی روز ۲۰‌ دی ماه در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس پیرامون برخورد صداوسیما با مسئله درگذشت هاشمی رفسنجانی گفته بود: «نحوه پوشش‌ صداوسیما از این ضایعه در خور و شایسته این انسان بزرگ نبود».

رییس سازمان صداوسیما روز سه‌شنبه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر عدم پخش سخنرانی‌ها و اظهار نظرهای آقای هاشمی در سال‌های اخیر گفت: «ما همیشه ایشان را تکریم کرده‌ایم».

در همین حال، فیلمی در سایت‌ها منتشر شده است که در آن مهدی هاشمی به رییس سازمان صداوسیما اجازه نمی‌دهد که تابوت پدرش را بلند کند. با این حال مهدی هاشمی روز سه‌شنبه در توضیح این خبر گفته است: «انتشار تصاویر تقطیع شده به همراه انتشار مطالب بی‌اساس موجب بروز شایعاتی شده است در حالی که ایشان در حیاط منزل مهمان ما بوده و از مدیران اجرایی دولت سازندگی محسوب می‌شود».

رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران و صدا و سیما در سال‌های گذشته گزارش‌های متعددی را علیه آقای هاشمی رفسنجانی منتشر کردند.

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری سابق ایران در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با نام بردن از پسران اکبر هاشمی رفسنجانی و علی اکبر ناطق نوری آنان را تلویحا به فساد اقتصادی متهم کرد.

پس از این سخنان، صداوسیما فرصتی برای پاسخگویی به این اتهامات در اختیار هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری قرار نداد.

آقای ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران شامگاه دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی با انتقاد از صداوسیما تاکید کرد: «اگر الان در همه شبکه‌های تلویزیون هم از هاشمی تجلیل شود، فایده‌ای ندارد باید قدر هم را بدانیم و تهمت نزنیم، ما اگر قدر همدیگر را بدانیم و از پتانسیل‌ها استفاده نکنیم اوضاع کشور درست نمی‌شود».

هفته گذشته و در مراسم درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی، هاشمی رفسنجانی با انتقاد صریح از صداوسیما گفته بود: «حق آن بود که صداوسیما برنامه جامعی برای ایشان پخش می‌کرد نه اینکه لحظات آخر مشخص شود که چه کسی و کجا بر پیکر ایشان نماز می‌خواند».