دونالد ترامپ: برای توافق با ایران «وقت نامحدود» دارم

رئیس‌جمهوری آمریکا بارها خواستار مذاکره با مقام‌های ایرانی برای دستیابی به یک توافق تازه به جای برجام شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفت که اگر توافقی با ایران به دست نیاید مشکلی با آن ندارد، و افزود که برای رسیدن به توافق با تهران «وقت نامحدود» دارم.

دونالد ترامپ که در نشست «کنفرانس اتحاد عقیده و آزادی» سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «اگر این اتفاق نیفتد، مشکلی با آن ندارم. برای این قضیه وقت نامحدود دارم».

رئیس‌جمهوری آمریکا بارها خواستار مذاکره با مقام‌های ایرانی برای دستیابی به یک توافق تازه به جای برجام شده است، که ۱۸ اردیبهشت پارسال از آن خارج شد ولی رهبران جمهوری اسلامی این درخواست را رد کرده‌اند.

آقای ترامپ ساعاتی پیش از این اظهارات، در گفت‌وگو با بخش تجاری شبکه خبری فاکس دوباره به موضوع ایران اشاره کرده و در مورد احتمال وقوع جنگ بین دو کشور گفته بود که «امیدوارم پیش نیاید اما اگر اتفاقی بخواهد بیفتد ما در موضعی بسیار قوی قرار داریم».

وی همچنین هشدار داده بود که در صورت وقوع درگیری بین دو کشور، «جنگ [ایران] با ایالات متحده زیاد طولانی نخواهد کشید».

تنش بین دو کشور پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یگان موشکی سپاه پاسداران در روز ۳۰ خرداد به اوج خود رسیده است و این نگرانی بوجود آمده که یک درگیری تصادفی بین ایران و آمریکا ممکن است به جنگی تمام عیار در خاورمیانه منجر شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارم تیرماه هم در توئیتی هشدار داده بود که حمله مجدد ایران به هر هدف آمریکایی با پاسخ سهمگین واشینگتن روبه‌رو می‌شود.