احمدی نژاد: قطعنامه ها بر اقتصاد بی تاثيراست

«برخی از دوستان به او هشدار داده اند که ۴۰ ساعت پرواز برای قلب ضرر دارد ولی وی در پاسخ گفته: قلب و روح ما فدای انقلاب و ملت ايران.»

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران روز یکشنبه در مجلس و با اشاره به تحريم های اعمال شده از سوی شورای امنيت سازمان ملل گفت: ۱۰ تا از اين قطعنامه ها هم بر اقتصاد ايران تاثير ندارد.


رييس جمهوری اسلامی ايران که برای تحويل بودجه سال ۱۳۸۶ به مجلس رفته بود، به برخی مشکلات مطرح شده درباره تحريم ها و فعاليت های هسته ای ايران پاسخ داد.


نمايندگان مجلس از احمدی نژاد پرسيدند که درباره تحريم های سازمان ملل چه فکری شده، که وی پاسخ داد: تحريم، اسلحه ۳۰ سال پيش و ابزاری زنگ زده است و هيچ چيز قطار هسته ای شدن ايران را نمی تواند متوقف کند.


آقای احمدی نژاد گفت: ديگر مردم دنيا هزينه های زيادی برای هسته ای شدن داده اند اما ملت ايران هنوز هيچ هزينه ای نپرداخته و حاضر به کوتاه آمدن هم نيست.


آقای احمدی نژاد گفته که برخی از دوستان به او هشدار داده اند که ۴۰ ساعت پرواز برای قلب ضرر دارد ولی وی در پاسخ گفته: قلب و روح ما فدای انقلاب و ملت ايران.

وی با اشاره به سفر خود به آمريکای جنوبی، آن را سفری مهم در برهم زدن انزوای ايران دانست و گفت: دشمنان قصد داشتند پس از سال نوی ميلادی اين گونه القا کنند که ايران منزوی شده است اما سفر ما که از پيش هماهنگ شده بود، ۹۶ ساعت طول کشيد که بيش از ۴۰ ساعت آن در هواپيما بود.


آقای احمدی نژاد گفته که برخی از دوستان به او هشدار داده اند که ۴۰ ساعت پرواز برای قلب ضرر دارد ولی وی در پاسخ گفته: قلب و روح ما فدای انقلاب و ملت ايران.


وی در ادامه از نمايندگان مجلس خواسته که بودجه را با کمترين تغيير تصويب کنند.


تحريم ها شديد تر می شود


سخنان احمدی نژاد به نمايندگان مجلس در حالی مطرح شد که يک گزارش محرمانه در دولت جمهوری اسلامی نشان می دهد تاثير تحريم های سازمان ملل مورد بررسی مقامات ايران قرار گرفته است.


رويترز از پاريس به گزارشی اشاره کرده که روزنامه لوموند پاريس آن را منتشر و در آن اشاره کرده که اين گزارش بيش از ۱۰۰ صفحه است که علامت مشترک وزارت خارجه ايران و وزارت دفاع جمهوری اسلامی بر سربرگ های اين گزارش به چشم می خورد.


گزارش روزنامه لوموند می افزايد که در صورت تشديد تحريم ها، ايران سالانه بين ۵/۱ تا دو ميليارد دلار در سال در درآمدهای نفتی کشور ضرر می کند

لوموند همچنين خبر داده که نسخه ای از اين گزارش کامل درباره تاثير تحريم ها بر ايران را به دست آورده است.


اين گزارش از مقامات دولتی خواسته تا از روبرويی و مواجهه با تحريم ها پرهيز کنند و بيشتر به منافع ملی ايران فکر کنند.


لوموند گزارش کرده که بررسی تحريم ها برای محمود احمدی نژاد ارسال شده اما وی گزارش يادشده را جدی نگرفته است.


شورای امنيت سازمان ملل در متن تحريم ايران، از مقامات جمهوری اسلامی خواسته تا ظرف ۶۰ روز به فعاليت های هسته ای خود پايان دهند و در غيراين صورت، تحريم های ايران شديدتر می شود.


گزارش روزنامه لوموند می افزايد که در صورت تشديد تحريم ها، ايران سالانه بين ۵/۱ تا دو ميليارد دلار در سال در درآمدهای نفتی کشور ضرر می کند.


لوموند گزارش کرده که در اين بررسی به مقامات ايران توصيه شده تا منافع ملی را اولويت بندی کنند چرا که اگر تحريم ها شديد شود، ممکن است بی ثباتی و ناامنی در سطوح اجتماعی کشور را فرا بگيرد.