رشد صادرات آلمان به بالاترين حد در ۶۰ سال گذشته رسيد

نمایی از شرکت خودروسازی فولکس واگن در درسدن آلمان

آمارهای جدید نشان می دهد که صادرات آلمان در ماه مارس گذشته ۷.۳ درصد رشد داشته است که بالاترين رکورد ثبت شده از سال ۱۹۵۰ تاکنون است. مازاد تجاری آلمان در ماه مارس گذشته به ۱۲ درصد رسيد که معادل ۲۷ ميليارد دلار، حدود ۱۹ ميليارد یورو اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری ها، آلمان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا محسوب می شود و صادرات کالاهای این کشور تا کنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۶ درصد افزايش داشته است.

نقطه قوت صادرات آلمان، تقاضای گسترده ماشين آلات صنعتی و سنگين از سوی کشورهای دیگر است.

بر اساس گزارش ها، ارزش صادرت آلمان در ماه مارس گذشته به حدود ۹۸ ميليارد يورو و ارزش واردات آن به حدود ۷۹ ميليارد يورو رسيده است.

آلمان که پس از چين، دومين بزرگترين صادر کننده جهان است، توانسته است که از زمان رکود اقتصادی در آمريکا و اروپا در سال ۲۰۰۸، به رشد ۳۰ درصدی صادرات برسد که برای اقتصاد آلمان اعتبار بزرگی محسوب می شود.

آلمان در کشورهای در حال توسعه بازار بسيار مناسبی دارد و شماری از اقتصادهای در حال رشد، به ابزار ها و ماشين آلات و صنايع پايه و سنگين آلمان وابسته هستند.

گزارش ها حاکی است که به رغم افزايش مازاد تجاری آلمان، صادرات ماشين آلات اين کشور حدود چهار درصد کمتر از پيش بينی ها رشد داشته است.

با اين حال پيش بينی های مرکز آمار تجاری آلمان حاکی است که با توجه به افزايش قيمت سوخت و بالارفتن هزينه انتقال کالا، صادرات آلمان در سال جاری با کاهش روبرو خواهد شد.

با اين حال مقامات «کامرز بانک» آلمان می گويند به رشد اقتصادی آلمان اطمينان دارند و این کشور تا پايان سال جاری ميلادی، نرخ رشد سه درصدی را حفظ خواهد کرد.

آلمان همچنين از شرکای تجاری و مالی و اقتصادی نزديک ايران است که از زمان افزايش تحريم ها بر تهران، حضور تجاری و مالی خود را در ايران کم کرده است.