دادستان تهران: دستگیری ۱۲۰ زن و مرد در یک کافی‌ شاپ

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران

عباس جعفری دولت‌ آبادی، دادستان تهران، روز چهارشنبه ۲۴ آذر از دستگیری ۱۲۰ زن و مرد در یک کافی‌ شاپ در پایتخت ایران خبر داد و بازداشت‌شدگان را به «فساد» متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس جعفری دولت‌ آبادی با اشاره به گزارشی از سرپرست دادسرای ناحیه ۲۱ تهران گفت که «در یک کافی‌شاپ واقع در مرکز تهران ۱۲۰ نفر زن و مرد در وضعیت نامناسب دستگیر شده‌ و... متهمان با صدور قرار تأمین به زندان معرفی شده‌اند.»

به گفته وی، «در این مراسم ۱۵ بطری مشروبات الکلی کشف شده و ۱۵ نفر از متهمان نیز در حالی که مست بوده‌اند دستگیر شدند» و در نهایت «از ادامه فعالیت کافی‌شاپ جلوگیری شده است.»

در ماه‌ های اخیر، گزارش‌های متعددی از بازداشت‌های دسته‌جمعی شرکت‌کنندگان در مهمانی‌های مختلط در شهرهای مختلف ایران منتشر شده که در پاره‌ای موارد این بازداشت‌ها با اجرای حکم شلاق همراه بوده است.

اوایل خرداد سال جاری، مقامات قضایی قزوین اعلام کردند که ۳۵ دختر و پسر جوان در این شهر به جرم حضور در یک مهمانی بازداشت و بلافاصله با ۹۹ ضربه شلاق مجازات شده‌اند.

یکی از مهمانی‌هایی که در سال جاری در تهران به بازداشت شرکت‌کنندگان منجر شد، تبعات دیپلماتیک نیز به همراه داشت چرا که سفیر ژاپن نیز جزو بازداشت‌شدگان بود.

همچنین ۱۵۰ دختر و پسر جوان نیز اوایل مرداد ماه در یکی از باغ‌های محدوده اسلام‌ شهر در جنوب تهران بازداشت شدند که مقامات نیروی انتظامی تهران، آنان را به «تلاش جهت ساخت کلیپی برای شبکه‌های ماهواره‌ای» متهم کردند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، این قبیل بازداشت‌ها را «وظایف ذاتی دادستانی» می‌داند و از آن به عنوان «مقابله با مفاسد» نام می‌برد.

به گزارش فارس، دادستان تهران گفت: «در پایتخت کشور اسلامی زیبنده نیست کافی‌شاپ که باید محل امن برای حضور خانواده‌ها باشد، به مرکز فساد تبدیل گردد.»