لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۰۰

یک پارتی دیگر به کلانتری ختم شد: بازداشت ۲۰ دختر و پسر در آمل


در ادامه توجه روزافزون پلیس ایران به مهمانی‌های مختلط و بازداشت جوانان، علی طالبی، دادستان شهرستان آمل، روز شنبه، ۳۰ مردادماه، از بازداشت ۲۰ دختر و پسر دیگر در یک «پارتی شبانه» در شهر آمل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این افراد جمعه ساعت ۱۱ شب، در یک منزل مسکونی بازداشت شده و پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

علی طالبی، دادستان آمل، در این‌ باره گفت: «با عواملی که باعث سلب آرامش مردم در این شهرستان شوند،‌ به شدت برخورد می‌شود.»

طی سه ماه گذشته، مأموران نیروی انتظامی، صدها دختر و پسر جوان را در جریان مهمانی‌هایی در چند شهر ایران بازداشت کرده‌اند.

استان‌های تهران، فارس، آذربایجان شرقی، هرمزگان و کرمان از جمله استان‌هایی هستند که پلیس در ماه‌های اخیر با حمله به مهمانی‌ها و جشن‌های شبانه٬ اقدام به بازداشت تعداد قابل توجهی دختر و پسر جوان کرده است.

در آخرین مورد، یوسف ملک‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی شیراز، روز جمعه، ۲۹ مردادماه، از بازداشت ۶۳ دختر و پسر «نیمه‌عریان» در دو «پارتی شبانه» در شمال شرقی این شهر خبر داد.

خبرگزاری فارس نیز با انتشار گزارشی در روز سه‌شنبه، ۲۶ مردادماه، از بازداشت ۶۰ دختر و پسر جوان در یک «پارتی شبانه» در سفره‌خانه‌ای بین‌راهی در پارک جنگلی سرخه‌حصار تهران توسط نیروهای بسیج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه ایران، ۲۰ دختر و پسر جوان نیز، اواسط مردادماه، در ویلایی در منطقه توریستی‌ تفریحی سد «امند» استان آذربایجان شرقی بازداشت شدند.

۱۵۰ دختر و پسر جوان دیگر نیز اوایل مردادماه در یکی از باغ‌های محدوده اسلام‌شهر در جنوب تهران بازداشت شدند که محسن خانچرلی، فرمانده نیروی انتظامی غرب تهران، آنان را به «تلاش جهت ساخت کلیپی برای شبکه‌های ماهواره‌ای» متهم کرد.

بازداشت افراد در مهمانی‌ها در ایران، طی حدود ۳۸ سالی که از انقلاب سال ۱۳۵۷ می‌گذرد، همواره ادامه داشته و در برخی موارد برای افراد بازداشت‌شده، احکامی مانند جریمه نقدی یا شلاق نیز صادر شده است.

مقام‌های قضایی ایران، در اغلب موارد، اتهام این افراد را «شرکت در پارتی‌های مختلط، مصرف مشروبات الکلی و روابط نامشروع» عنوان می‌کنند.

در خردادماه گذشته، اجرای حکم شلاق برای ۳۵ دانشجو، به دلیل شرکت در یک «پارتی مختلط شبانه» در قزوین با اعتراض‌ها و انتقادهای بسیاری مواجه شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، از «پارتی‌های مختلط شبانه» به عنوان یکی از «آسیب‌های اجتماعی» و مصادیق «تهاجم فرهنگی» نام می‌برند.

XS
SM
MD
LG